SEGURETAT
Recomanacions per anar a comprar durant la Covid-19
L'Ajuntament de Barcelona publica un codi de bones pràctiques per a la ciutadania i els establiments d'alimentació

mercatsbcn
Planificar i aprofitar bé les compres, sortir individualment, prioritzar l’atenció de les persones vulnerables i facilitar la tasca a les persones que treballen als comerços d’alimentació. Aquestes són les principals recomanacions per fer la compra d’una forma més segura i amable per a tothom durant la crisi de la Covid-19.
Un codi de bones pràctiques acordat entre l’Ajuntament de Barcelona i el sector de l’alimentació recull deu consells per a la ciutadania i deu per als establiments d’alimentació.
Recomanacions per als compradors:
· Respecteu les instruccions i les recomanacions dels establiments.
· Sigueu comprensius i solidaris amb la priorització de la compra de determinats col·lectius.
· Si és possible, aneu a comprar individualment.
· Eviteu tant com sigui possible que es desplacin a comprar les persones vulnerables, grans o amb malalties cròniques.
· Planifiqueu correctament la compra i amb ajuda d’una llista per evitar desplaçaments innecessaris i fer-la en el temps imprescindible.
· Reduïu la freqüència dels desplaçaments realitzant compres més grans, però sense acaparar productes més enllà de les necessitats reals.
· Feu el pagament de la compra preferentment amb targetes de crèdit o mòbil, i eviteu el contacte amb diners físics.
· Aneu als establiments en franges horàries i dies repartits, per evitar concentracions.
· Tracteu de fer comandes col·lectives: que una mateixa persona pugui efectuar la compra de diverses famílies.
· Sigueu respectuosos amb les persones que treballen en el sector alimentari. Gràcies al seu esforç i compromís, podem disfrutar d’un bon proveïment en tot moment.
Recomanacions per als establiments:
· Reserveu una franja horària de compra per als col·lectius vulnerables i el personal de serveis essencials.
· Doneu prioritat d’entrada, d’accés als productes, de pagament o en qualsevol altre moment a aquests col·lectius.
· Oferiu, si és possible, servei de venda no presencial i repartiment a domicili.
· Poseu mesures de prevenció a disposició dels clients, com gels desinfectants, guants, paper i papereres obertes o amb pedals, si han d’agafar directament els productes.
· Poseu mesures de protecció per als treballadors i les treballadores, com mascaretes, guants, mampares de separació, ulleres, gel desinfectant, i garantiu distàncies de treball entre els treballadors i entre aquest personal i els clients.
· Respecteu els aforaments màxims recomanats per les autoritats sanitàries.
· Senyalitzeu les distàncies mínimes a les cues.
· Establiu punts de recollida concrets allà on sigui possible.
· Adapteu els horaris comercials per poder reposar adequadament els productes i desenvolupar les tasques de prevenció.
Notícies relacionades· Col·laboreu en la mesura possible amb el Banc dels Aliments i les entitats benèfiques certificades per Benestar Social.
Consulteu el nou ‘Codi de bones pràctiques per fer la compra’.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Article del conseller de Política Lingüística Un pacte per fer créixer el català, per Francesc Xavier Vila
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Nou decret El Govern ajorna la pujada de la taxa turística pendent del suport dels Comuns
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns