En col·laboració amb

SEGURETAT

Recomanacions per anar a comprar durant la Covid-19

L'Ajuntament de Barcelona publica un codi de bones pràctiques per a la ciutadania i els establiments d'alimentació

mercatsbcn

mercatsbcn

1
Es llegeix en minuts

Planificar i aprofitar bé les compres, sortir individualment, prioritzar l’atenció de les persones vulnerables i facilitar la tasca a les persones que treballen als comerços d’alimentació. Aquestes són les principals recomanacions per fer la compra d’una forma més segura i amable per a tothom durant la crisi de la Covid-19.

Un codi de bones pràctiques acordat entre l’Ajuntament de Barcelona i el sector de l’alimentació recull deu consells per a la ciutadania i deu per als establiments d’alimentació.

Recomanacions per als compradors:

·       Respecteu les instruccions i les recomanacions dels establiments.

·       Sigueu comprensius i solidaris amb la priorització de la compra de determinats col·lectius.

·       Si és possible, aneu a comprar individualment.

·       Eviteu tant com sigui possible que es desplacin a comprar les persones vulnerables, grans o amb malalties cròniques.

·       Planifiqueu correctament la compra i amb ajuda d’una llista per evitar desplaçaments innecessaris i fer-la en el temps imprescindible.

·       Reduïu la freqüència dels desplaçaments realitzant compres més grans, però sense acaparar productes més enllà de les necessitats reals.

·       Feu el pagament de la compra preferentment amb targetes de crèdit o mòbil, i eviteu el contacte amb diners físics.

·       Aneu als establiments en franges horàries i dies repartits, per evitar concentracions.

·       Tracteu de fer comandes col·lectives: que una mateixa persona pugui efectuar la compra de diverses famílies.

·       Sigueu respectuosos amb les persones que treballen en el sector alimentari. Gràcies al seu esforç i compromís, podem disfrutar d’un bon proveïment en tot moment.

Recomanacions per als establiments:

·       Reserveu una franja horària de compra per als col·lectius vulnerables i el personal de serveis essencials.

·       Doneu prioritat d’entrada, d’accés als productes, de pagament o en qualsevol altre moment a aquests col·lectius.

·       Oferiu, si és possible, servei de venda no presencial i repartiment a domicili.

·       Poseu mesures de prevenció a disposició dels clients, com gels desinfectants, guants, paper i papereres obertes o amb pedals, si han d’agafar directament els productes.

·       Poseu mesures de protecció per als treballadors i les treballadores, com mascaretes, guants, mampares de separació, ulleres, gel desinfectant, i garantiu distàncies de treball entre els treballadors i entre aquest personal i els clients.

·       Respecteu els aforaments màxims recomanats per les autoritats sanitàries.

·       Senyalitzeu les distàncies mínimes a les cues.

·       Establiu punts de recollida concrets allà on sigui possible.

·       Adapteu els horaris comercials per poder reposar adequadament els productes i desenvolupar les tasques de prevenció.

Notícies relacionades

·       Col·laboreu en la mesura possible amb el Banc dels Aliments i les entitats benèfiques certificades per Benestar Social.

Consulteu el nou ‘Codi de bones pràctiques per fer la compra’.