Anar al contingut

En col·laboració amb

Després de 7 anys

Finalitzada la xarxa de bus d'altes prestacions

L'última fase d'implantació inclou una línia horitzontal i tres verticals que completen el conjunt de les 28 línies de la nova xarxa.

Aquesta xarxa, una vegada acabada, donarà servei al 60 % dels usuaris d'autobús de Barcelona, un total de 460.000 viatgers en dies feiners.

El Periódico

Finalitzada la xarxa de bus d'altes prestacions

El 26 de novembre començaran a circular per Barcelona les últimes cinc línies de la nova xarxa de bus d’altes prestacions i, d’aquesta manera, se’n culmina la implantació després de set anys. Més ràpida i connectada i amb més freqüència de pas, la nova xarxa s’ha adaptat a les exigències del transport públic modern per millorar-ne l’eficiència i fomentar-ne l’ús en benefici d’una ciutat més saludable i humana.

L’última fase d’implantació de la infraestructura d’altes prestacions d’autobús inclou una línia horitzontal i tres verticals que completen el conjunt de les 28 línies de la nova xarxa.

H2. Avinguda d’Esplugues – Trinitat Nova: Amb un recorregut de 25,5 quilòmetres, la nova línia circularà per la part alta de la ciutat, principalment al llarg de la ronda de Dalt.
V1. Granvia l’Hospitalet – Avinguda d’Esplugues: Aquesta línia té 14 quilòmetres i fa un recorregut que travessa l’avinguda Diagonal, passa per la Ciutat de la Justícia i s’endinsa a l’Hospitalet de Llobregat.
V19. Barceloneta – Plaça d’Alfons Comín: De la platja a la muntanya en un recorregut de 25,4 quilòmetres a través d’algunes zones emblemàtiques de la ciutat com l’Arc de Triomf i la Sagrada Família.
V23. Nova Icària – Can Marcet: Amb un recorregut de 19,5 quilòmetres, la nova línia passa pels districtes de Sant Martí, L’Eixample, Horta-Guinardó i Nou Barris
.- V25. Nova Icària – Horta: Aquesta línia té 16,3 quilòmetres i efectua una part important del seu recorregut per l’avinguda Meridiana i el passeig de Maragall.

Una vegada estigui en funcionament el cent per cent de la xarxa d’altes prestacions, donarà servei al 60 % dels usuaris d’autobús, amb 460.000 viatgers en dies feiners.

Modificacions a la xarxa de bus

Per ajustar el servei de transport públic en superfície, el desplegament de la xarxa comportarà variacions en altres línies de la infraestructura d’autobús: H6, H8, H10, V13, 39, 47, 54, 55 i 60.

A més, se substituirà la línia 45 per la V25 i la 47, i la línia 92 per la V19 i V23.

Més informació per guiar els usuaris

A partir del 19 de novembre, un equip de 170 informadors situats en parades, autobusos, intercanviadors i equipaments com centres de persones grans o escoles explicaran als viatgers els canvis a la xarxa d’autobús.

Un servei de bus més eficient i adaptat 

La implementació de la xarxa de bus d’altes prestacions, recollida en el Pla de mobilitat urbana 2013-2018, s’ha executat al llarg de set anys i és la reorganització del transport públic en superfície més important que s’ha fet mai a la ciutat.

El servei, adaptat a les necessitats del segle XXI, millora la cobertura territorial, la connexió entre línies, el temps d’espera i de viatge, i la freqüència de pas en els dies feiners, amb intervals d’entre 5 i 8 minuts, de 7.00 a 21.00 hores.

Més servei de proximitat

La xarxa de proximitat es reforçarà amb la incorporació de 66 nous vehicles en les línies convencionals 13, 91 i 97 a partir del 5 de novembre, i pròximament en les línies de barri 133 i 135.

A més, es faran actuacions per millorar el servei amb l’habilitació d’11 quilòmetres més de carril bus, l’adaptació d’encreuaments i treballs a 237 parades, entre d’altres.

Tota la informació sobre la xarxa de bus d’altes prestacions i els canvis en la infraestructura d’autobusos es pot consultar en aquest enllaç.

Per oferir-li la millor experiència possible estem canviant el nostre sistema de comentaris, que passa a ser Disqus, que gestiona 50 milions de comentaris en mitjans d'arreu del món cada mes. Ens disculpem si aquests primers dies hi ha algun procés extra de 'login' o si el servei no funciona al 100%.