Assessorament energètic
La lluita contra la pobresa energètica arrela als barris
Els serveis dels punts d'assessorament energètic (PAE) es multipliquen i són referència cada vegada per a més gent.
L'Ajuntament de Barcelona demana a tres de les principals subministradores energètiques que compleixin la Llei 24/2015.

Punt d’assessorament energètic de Barcelona. /
Els punts d’assessorament energètic (PAE) de Barcelona van néixer el 2017 per defensar els drets energètics de la ciutadania i des d’aleshores s’han multiplicat. El segon any han ampliat i consolidat els serveis i se n’ha multiplicat el volum d’atenció. Del gener al maig del 2018 han atès 17.641 persones, el doble que en el mateix període del 2017, i han aturat 3.152 talls de subministrament de llum, de gas o d’aigua, un 56,5% més que l’any anterior.
Entre els nous serveis que ofereixen els PAE hi ha la sol·licitud del butlletí de reconeixement d’instal·lacions elèctriques i de gas, del qual s’han tramitat un total de 162 sol·licituds durant aquest any.
Lluita contra la pobresa energètica
Durant el segon any de funcionament del servei també s’ha reforçat la sensibilització respecte a la pobresa energètica dels diferents agents de la xarxa comunitària dels barris mitjançant la difusió d’informació; la formació de les associacions, els comerços, les entitats i els equipaments, i el desenvolupament de convenis específics per detectar casos de pobresa energètica juntament amb els Bombers de Barcelona, els centres d’atenció primària (CAP) o el servei d’ajuda a domicili, entre d’altres.
Notícies relacionadesEl reforç en el teixit comunitari ha fet que el 21% de les atencions dels PAE hagin vingut derivatde dels comerços, les entitats, els equipaments i els serveis dels barris.
Requeriments a subministradores
En aquesta línia, l’Ajuntament de Barcelona ha enviat un requeriment a tres de les principals subministradores energètiques perquè compleixin la Llei 24/2015 contra la pobresa energètica, no vulnerin els drets energètics del veïnat i deixin d’enviar comunicacions per l’impagament del deute a cases vulnerables emparades per la llei.
- Maltractament a GENT GRAN La fiscalia investiga una vintena de casos d’abús econòmic d’avis
- Referent crític Felipe González amenaça de deixar de votar el PSOE si el Constitucional avala la llei d’amnistia
- Pardo de Vera va cedir contractes de 6,8 milions a una firma a petició de Koldo
- Relleu a l’entitat / La nova junta directiva Teresa Garcia-Milà, primera dona que assumeix la presidència del Cercle
- En dos anys Barcelona farà un simulacre d’onada de calor de 50 graus