En col·laboració amb

Obres a la ciutat

Un sostre per a la ronda de Dalt

A l'avinguda Príncep d'Astúries es reduirà de cinc a tres els carrils de circulació i s'ampliessin les voreres

prncep-astries-

prncep-astries-
ronda-de-dalt

/

2
Es llegeix en minuts

Aquesta setmana han començat dues obres destacades a la ciutat de Barcelona: la cobertura de la ronda de Dalt entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l'avinguda del Jordà i la remodelació de l'avinguda del Príncep d'Astúries.

Els treballs per construir els murs laterals i instal·lar la llosa de cobertura de la ronda de Dalt entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l'avinguda del Jordà han començat aquest dimarts, 27 de març, i s'allargaran fins a començaments del 2019. El procés de participació veïnal per definir la zona de passeig i els usos de la coberta finalitza a l'abril i servirà per redactar l'avantprojecte d'urbanització del nou espai urbà.

L'actuació permetrà urbanitzar 180 metres de coberta perquè en disfrutin els veïns i les veïnes, acabar amb la fractura que actualment causa la via entre els barris adjacents de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera, i reduir la contaminació acústica.

Les obres corresponen a la fase 1B del projecte i suposen la continuació de les executades l'estiu passat per construir els fonaments i el mur estructural en la mitjana que ha de sostenir la coberta.

Pressupost i activitats

Amb la represa de les obres, primer es reubicarà la senyalització variable de la ronda, cosa que pot ocasionar afectacions puntuals del trànsit, durant la segona quinzena d'abril, encara que no s'haurà de reduir el nombre de carrils de circulació. Els treballs s'allargaran deu mesos i tenen un pressupost de 10,6 milions d'euros. La inversió total de la primera fase de cobertura de la ronda de Dalt és de 15 milions.

Les característiques del nou espai urbà i les activitats que es podran realitzar es decidiran amb la participació del veïnat i les entitats a la Comissió de Seguiment de la ronda de Dalt. El procés de debat iniciat al desembre finalitzarà a l'abril amb la redacció d'un avantprojecte que recollirà les propostes i consideracions dels veïns i les veïnes.

A l'avinguda del Príncep d'Astúries

Per un altre costat, aquest mateix dia també han iniciat les obres de remodelació de la via que connecta la plaça de Lesseps amb la via Augusta, on es reduirà de cinc a tres els carrils de circulació i s'ampliaran les voreres fins als 4,5 metres per donar prioritat als vianants, millorar la connexió entre els barris adjacents i revitalitzar l'avinguda. En aquest cas els treballs s'allargaran durant un any.

Aquesta transformació inclou més zones d'estada, arbrat i mobiliari urbà nous, i més passos de vianants com a resposta a les peticions expressades pels veïns i les veïnes per aconseguir una avinguda més segura i amable. A més, s'afavorirà l'eficiència energètica i la reducció de soroll amb els nous fanals i materials de pavimentació.

La nova avinguda del Príncep d'Astúries tindrà dos carrils de circulació en sentit descendent -un per a autobusos i l'altre per a cotxes-, i un en sentit ascendent, que compartiran tots els vehicles. També hi haurà un carril addicional per a càrrega i descàrrega, contenidors o aparcament de motocicletes, segons el tram, i s'instal·laran dos punts de recàrrega per a motos elèctriques.

Les obres s'acabaran el març del 2019, i tenen un pressupost de 4,9 milions d'euros.

Alteracions del transport públic i del trànsit

Notícies relacionades

Mentre duri tota la intervenció, les parades de les línies d'autobusos D40 i 27 de l'avinguda del Príncep d'Astúries en sentit ascendent, cap a Lesseps, queden anul·lades. A més, la circulació d'aquests busos es desvia per la rambla del Prat i el carrer Gran de Gràcia.

A més, s'ha tallat la circulació de vehicles també en sentit ascendent. En canvi, els dos carrils de circulació en sentit descendent, cap a la via Augusta, es mantindran oberts al trànsit.