En col·laboració amb

Barcelona disposarà de més ulls per detectar la pobresa energètica

S'implica els Bombers, els CAP i els centres d'atenció i seguiment a drogodependències, entre altres, perquè en detectin possibles nous casos amb la màxima antelació possible

pobrezaenergetica

pobrezaenergetica

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCEONA

Els punts d'assessorament energètic (PAE) han detectat en els dos mesos de funcionament una invisibilitat social de la pobresa energètica que es pretén corregir establint nous protocols per millorar i anticipar la detecció i la notificació de possibles casos de pobresa energètica amb la implicació de bombers, professionals sanitaris i equips d'intervenció en matèria de vivenda.

La tinent d'alcaldia de Drets SocialsLaia Ortiz, ha afirmat que fan “un pas més per enfortir la detecció de la pobresa energètica i combatre la invisibilitat que l'envolta, i per fer-ho, utilitzarem tots els professionals dels serveis públics que tenim a l'abast. Així mateix, ha afegit que “la pobresa energètica té un impacte sobre la seguretat i la salut de les persones, tant física com mental.”

S'han començat a impartir cursos de formació específics per als professionals del cos de Bombers de Barcelona, la Unitat d'Exclusió Residencial (UCER), el Servei d'Intervenció i Mediació en Situacions de Pèrdua i/o Ocupació de Vivenda (SIPHO), i també el personal que treballa als centres d'atenció primària (CAP) i als centres d'atenció i seguiment a les drogodependències (CAS), a més dels treballadors socials.

Se'ls dotarà de les eines necessàries per identificar casos amb la màxima antelació i poder prendre mesures per pal·liar-los. El comissionat de SeguretatAmadeu Recasens, ha destacat que “per detectar s'ha d'aprendre a mirar el que s'ha de veure, i això és el que pretenem amb aquests cursos”.

Notícies relacionades

També es confia que amb els nous protocols es pugui realitzar un informe exhaustiu sobre l'abast de la pobresa energètica a la ciutat, davant la falta de dades i la falta de transparència de les grans companyies comercialitzadores.

BALANÇ POSITIU DELS PAE

Durant els primers dos mesos de funcionament, s'ha demostrat que els PAE són una eina eficaç per garantir els drets energètics de la ciutadania. En aquest període s'han atès més de 1.800 persones, 500 de les quals havien rebut avisos de talls per impagament, i el servei ha hagut d'intervenir de manera directa i urgent en 184 casos. El treball realitzat des d'aquests punts d'assessorament ha evitat un total de 1.100 talls de subministrament.