Barcelona vol una Meridiana més pacífica

L'Ajuntament presenta les primeres propostes per convertir-la en un eix cívic amb prioritat per als vianants, les bicicletes i el transport públic

meridiana-3

meridiana-3

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat les primeres propostes a la Mesa de Participació de la Meridiana per convertir-la en un eix cívic amb prioritat per als vianants, les bicicletes i el transport públic.

Les futures actuacions es consensuaran amb entitats i amb el veïnat per resoldre els principals problemes de l'avinguda i fer-la més humana i menys contaminant.

La Mesa de Participació de la Meridiana reuneix tots els col·lectius implicats en el projecte per transformar-la en un eix cívic, pacífic i amb espais verds on els vianants siguin els protagonistes i perquè l'avinguda deixi de ser una barrera entre barris.

Amb el projecte es vol reduir la contaminació acústica i aconseguir una via més agradable per als milers de veïns que la utilitzen diàriament.

Actualment, la Meridiana actua com una autopista urbana, amb quatre carrils per sentit, i hi circulen diàriament entre 90.000 i 100.000 vehicles.

Al llarg de l'avinguda hi ha 25 escoles, 19 equipaments de proximitat i la travessen transversalment uns 10.000 vianants cada dia; per la qual cosa transformar-la és una de les demandes veïnals històriques de les entitats dels barris que conviuen a la zona.

TRAM ARAGÓ – FABRA I PUIG

L'Ajuntament ha presentat quatre escenaris d'actuació inicial per al tram Aragó – Fabra i Puig, tot i que és possible que es modifiquin d'acord amb les propostes sorgides en el marc de la mesa de participació.

Escenari 1: No es modifica l'amplada de les voreres, es manté el nombre de carrils i s'habilita un carril bici central de 4,5 metres.

Escenari 2: Es redueixen les voreres, es manté el nombre de carrils, s'habilita un carril bici central de 8,5 metres i s'amplia l'arbrat.

Escenari 3: Es redueixen les voreres i es manté el nombre de carrils. Hi hauria una calçada central amb dos carrils per sentit i dues calçades laterals amb dos carrils cada una. S'afegeix un carril bici central de 3,6 metres i s'amplia l'arbrat.

Escenari 4: Es manté l'amplada de les voreres, s'habilita un carril bici central de 6,7 metres i s'amplia l'arbrat. En una primera fase es redueix un carril d'entrada i en una segona fase també es redueix un carril de sortida. És l'opció que més prioritat dóna als vianants i la que resol de manera més eficient les demandes veïnals.

MÉS ACTUACIONS I CALENDARI

Notícies relacionades

En les reunions de la mesa també es tractarà com transformar la resta de trams de la Meridiana, amb la mateixa voluntat de pacificar, ampliar les zones verdes i prioritzar l'espai per als vianants.

El calendari preveu que els membres de la mesa es posin a treballar amb els tècnics municipals d'acord amb les propostes, i que el febrer del 2017 es valorin els resultats i es pugui encarregar la redacció dels projectes per començar els treballs del primer tram a principis del 2018.