ESCALFAMENT GLOBAL
Nou rècord de concentració del gas del canvi climàtic a l'atmosfera
Els observatoris d'Izaña (Tenerife) i Mauna Loa (Hawaii) detecten un nivell de CO2 superior a 415 parts per milió
zentauroepp48144757 co2190514194019 /
La presència del principal gas causant del canvi climàtic en l’atmosfera segueix la seva escalada imparable. Els observatoris d’Izaña (Tenerife) i Mauna Loa han detectat en les últimes setmanes concentracions de diòxid de carboni (CO2) superiors a 415 ppm (parts per milió), cosa que suposa un nou rècord. Cal remuntar-se a tres milions d’anys enrere per trobar una dada tan alta. Mai la vida humana s’havia desenvolupat sota aquestes condicions.
El dia 18 d’abril la concentració observada per Izaña va arribar a les 416,7 ppm mentre que a Mauna Loa va tocar sostre el 12 de maig amb 415,39 ppm. No es descarta que es puguin produir nous rècords les pròximes setmanes, ja que a l’abril i el maig és quan es produeixen els repunts més alts.
#EsNoticiaAemet
— AEMET (@AEMET_Esp) 14 de mayo de 2019
El observatorio de @AEMET_Izana confirma la entrada del ser humano en territorio inexplorado: 415 ppm de CO2
Más información: https://t.co/oZVuJ7Mlu0 pic.twitter.com/73QDQPgGtn
Les dades confirmen que el creixement de la presència de diòxid de carboni no només no s’alenteix sinó que manté un ritme accelerat. Les dades d’Izaña revelen que l’augment de la concentració de CO2 ha passat en els últims anys d’1,8 ppm/any a finals dels anys 80 a 2,3 ppm/any actuals, segons l’Agència Estatal de Meteorologia, adscrita al Ministeri per a la Transició Ecològica.
L’Administració Oceànica i Atmosfèrica dels Estats Units (Noaa), que administra l’observatori de Hawaii, ha confirmat que tres dels quatre increments més importants del CO2 atmosfèric s’han produït els últims quatre anys.
Notícies relacionades415.39 parts per million (ppm) CO2 in air 12-May-2019 https://t.co/MGD5CTru41
— Keeling_Curve (@Keeling_curve) 13 de mayo de 2019
L’última vegada que l’atmosfera de la Terra contenia tant CO2 com ara va ser fa més de tres milions d’anys, quan el nivell global del mar era diversos metres més alt i parts de l’Antàrtida estaven cobertes de boscos.
En l’època preindustrial el CO2 se situava en una mitjana de 200 ppm, mentre que els científics consideren segur no superar els 350 ppm. Perquè el planeta no s’escalfi més d’1,5 ºC, en la línia de l’Acord de París contra el canvi climàtic, no s’haurien de superar els 450 ppm, una xifra a la qual s’arribaria cap el 2035 si se segueix la progressió actual.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
