Mobilitat sostenible

L'alcaldessa de París vol convertir en zona de vianants el centre de la ciutat

A les zones afectades hi ha icònics monuments com ara la catedral de Notre-Dame i museus com el Louvre i el George Pompidou

zentauroepp45880303 paris mayor anne hidalgo is seen after laying a wreath of fl181116105002

zentauroepp45880303 paris mayor anne hidalgo is seen after laying a wreath of fl181116105002 / POOL

1
Es llegeix en minuts
Efe

L’alcaldessa de l’Ajuntament de París, la socialista Anne Hidalgo, vol convertir en zona de vianants els districtes més cèntrics de la ciutat per pal·liar el negatiu impacte dels vehicles enla qualitat de l’aire i en elsmonuments.

Després que la Justícia francesa finalment validés el seu polèmic projecte de convertir en zona de vianants 3,3 quilòmetres dels marges del riu Sena –als tribunals des del 2016–, Hidalgo vol ara tancar l’accés als vehicles al cor de la capital francesa.

No obstant, les fonts consultades van explicar que la conversió en zona de vianants es farà "progressivament” i van apuntar que el pla es realitzarà després de parlar amb els actors implicats, com ara els comerciants.

A més, van aclarir que la mesura només seria completament efectiva en el pròxim mandat (2020-2026), en cas que la regidora fos reelegida.

Hidalgo, que va emigrar des de la seva Espanya natal a França quan era petita, va guanyar les eleccions municipals el 2014 i el seu mandat de sis anys acaba el 2020.

Zones icòniques

Els quatre districtes parisencs que vol convertir en zona de vianants són els més cèntrics, el primer, segon, tercer i quart, on hi ha icònics monuments com ara la catedral de Notre-Dame i museus com el Louvre i el George Pompidou.

L’alcaldessa, que presideix el grup de ciutats contra el canvi climàtic C40, és una de les principals veus crítiques a França contra la circulació de vehicles contaminants a les ciutats i és una ferma defensora de l’ús de la bicicleta i dels cotxes elèctrics.

Notícies relacionades

Segons càlculs de la mateixa Hidalgo, el trànsit rodat genera actualment dos terços de les emissions de diòxid de nitrogen i del 56% de les partícules fines a la capital francesa.

No obstant, la restricció al trànsit per la qual la regidora advoca ha trobat ferms opositors en l’oposició de centredreta i en els representants dels usuaris d’automòbils dels afores de París, ja que asseguren que aquesta mesura perjudica la seva mobilitat.