Fins a l’1 de juliol
Mataró celebra la Setmana de l’Economia Social i Solidària
La cita culminarà aquest dissabte, Dia Internacional de les Cooperatives
Coop Maresme ha facilitat la creació de 39 noves empreses d’economia social en cinc anys

Mataró celebra, fins a l’1 de juliol, la Setmana de l’Economia Social i Solidària (ESS). Per al consistori, la cita «es concep com una oportunitat i un espai de trobada entre les entitats i la ciutadania que permeti compartir experiències, inquietuds, i on sobretot es pugui mostrar la vitalitat de l’economia cooperativa a la ciutat».
A través d’una vintena d’activitats, sessions formatives, debats i actes més lúdics, la regidoria comandada per Sergi Morales (En Comú Podem) aposta per posar en el centre «els valors d’aquesta altra manera de fer economia que vol donar resposta a les necessitats de les persones i del nostre ecosistema».
Aquest dijous a la tarda tindrà lloc una conferència amb la presència de membres representants de la Taula Transversal per l’ESS. Durant l’acte, el periodista Pere Rusiñol desenvoluparà la contribució de l’ESS per reduir l’impacte de l’emergència climàtica.
El gruix dels actes es concentraran divendres, 30 de juny, i, sobretot, dissabte, 1 de juliol, data en què es commemora el Dia Internacional de les Cooperatives. Entre d’altres, es portarà a terme una ruta pel cooperativisme històric de la ciutat i un taller de cuina ecològica comunitària. En un aspecte més festiu, tindran lloc les actuacions dels grups Circ Bombeta i Roba Estesa.
La Setmana de l’ESS està organitzada per la Taula de l’Economia Social i Solidària de Mataró, una plataforma integrada per 33 entitats de la ciutat.
Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció