Iniciativa Cultura que Transforma
Adolescents de Mataró participaran en el programa ‘Salt de l’eix’ per a la creació i producció de curtmetratges
Els joves crearan un curt que es projectarà a diferents festivals i Mataró acollirà el Festival Internacional de Cine i Discapacitat Inclús

Mataró és un dels set municipis de la demarcació de Barcelona que participaran en el projecte ‘Salt de l’eix’ per a la creació i producció de curtmetratges documentals amb el suport de professionals del sector cinematogràfic.
És un projecte de caràcter estatal, impulsat per l’Alt Comissionat contra la Pobresa Infantil i el Ministeri de Cultura i Esports, en col·laboració amb la Federació Pantalla, i dins del marc de la iniciativa Cultura que Transforma. Mataró formarà part del projecte junt amb Badalona, Sabadell, Santa Coloma de Gramenet, Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat i Manresa.
Els professionals s’encarregaran d’impartir formacions als joves d’entre 12 i 17 anys mitjançant un programa de mentoria que combinarà teoria amb pràctica. El resultat serà la producció de curtmetratges documentals, a més d’un ‘making of’ del procés de treball.
A més a més del programa, Mataró acollirà el Festival Internacional de Cine i Discapacitat Inclús al novembre
‘Salt de l’eix’ pretén integrar les polítiques culturals a l’agenda de la lluita contra la pobresa i la desigualtat de la infància. Els principals objectius del programa són millorar la cohesió social i propiciar la promoció de talent.
En el cas del municipi del Maresme, els joves seran del barri de Cerdanyola i l’equipament de referència serà l’Espai Gatassa en el marc del projecte de Galeria d’Iniciatives Comunitàries.
La selecció dels participants a Mataró es portarà a terme mitjançant un treball conjunt entre els serveis de joventut, els d’educació i els serveis socials amb la col·laboració de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats. La Diputació de Barcelona facilita l’ajust territorial de la iniciativa i el finançament amb 150.000 euros en global.
Notícies relacionadesLa proposta formativa es complementa amb la difusió dels curtmetratges a festivals o mostres de cine associades a la Catalunya Film Festivals. Es preveu que 500.000 espectadors puguin veure els curts al llarg de tot l’any.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- Universitat de Barcelona Un mosso que fa classes a la UB deté un home després de colar-se a la facultat per robar ordinadors
- Conflicte mercantil La jutge ordena al nou operador del bar Pinotxo de la Boqueria deixar d’utilitzar aquest nom comercial
- Ciclisme Brutal caiguda a la Volta: l’italià Cataldo es trenca el fèmur, el maluc, dues vèrtebres, la clavícula amb un pneumotòrax
- Precampanya municipal Xavier Trias nega tres vegades Puigdemont al Círculo Ecuestre però reafirma el seu independentisme
- Mapa delictiu Els punts calents de la inseguretat s’expandeixen del centre de Barcelona a la perifèria
- Homicidi Mata la seva tia i s’intenta treure la vida a Las Palmas de Gran Canària
- Sortejos Sorteig Bonoloto del dilluns 20 de març del 2023
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 21 de març del 2023
- Editorial Putin i la Xina: qui necessita a qui
- Joc d’atzar milionari La Primitiva avui: resultats i comprovar números premiats en el sorteig de dilluns, 6 de març del 2023