Psicoeducació
L’Hospital de Mataró organitza reunions de suport a famílies que reben un diagnòstic d’autisme
Així, els pares i mares que han sigut notificats d’un diagnòstic d’aquest trastorn en algun dels seus fills reben diverses pautes d’actuació

L’equip de salut mental del Consorci Sanitari del Maresme (CSDM) ha posat en marxa reunions psicoeducatives a l’Hospital de Mataró on s’acompanyen famílies que han rebut un diagnòstic de Trastorn de l’Espectre Autista (TEA).
Els pares i mares que han sigut notificats d’un diagnòstic per TEA a algun dels seus fills reben en aquestes jornades –la primera sessió d’aquesta nova edició es va celebrar la setmana passada– informació sobre el trastorn i se’ls ofereixen diverses pautes d’actuació.
El TEA és un grup de trastorns del desenvolupament que afecten el comportament i la comunicació patit per 1 de cada 100 nens, i el diagnòstic del qual es produeix entre els 18 mesos i els tres anys d’edat, sent més comú entre homes que entre dones.
Notícies relacionadesDes del Consorci Sanitari remarquen que, tot i que el diagnòstic no és fàcil i moltes vegades triga anys, «és important que els pares sàpiguen reconèixer els primers signes d’alarma d’un possible trastorn autista del seu fill o filla». Entre aquests primers símptomes hi ha: evita el contacte visual amb altres persones, no parla ni assenyala objectes, prefereix jugar sempre sol, el molesten excessivament els sorolls o no respon quan el criden pel seu nom, entre d’altres.
Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Debat tècnic Per què la Via Laietana reformada no té arbres: dels túnels del metro al volum dels testos
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Distribució i IA Amazon ja sap quin producte demanaràs tres mesos abans que ho demanis
- Un jutge concedeix un permís parental amb una norma europea
- Luis José Rodríguez Muñiz: "No podem continuar ensenyant matemàtiques com el 1940"
- Qui és qui en el CREA, el grup investigador
- El cas Flecha de la UB destapa els errors en els protocols antiassetjament
- El preu de l’habitatge i els turistes expulsen els ciutadans de París