Servei públic

L’Ajuntament de Mataró transforma el funcionament de la seva àrea d’atenció ciutadana

  • L’Espai Mataró Connecta, ubicat a la plaça de la Muralla, s’inaugura el 30 d’abril i es posarà en marxa el 2 de maig

  • La seva missió serà promoure i desenvolupar espais d’interacció entre la ciutadania i el consistori

L’Ajuntament de Mataró transforma el funcionament de la seva àrea d’atenció ciutadana

Ayuntamiento de Mataró

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Mataró (Maresme) posarà en marxa la setmana vinent l’Espai Mataró Connecta, una iniciativa que s’emmarca en el Pla de Transformació del consistori i que té per objectiu transformar l’organització municipal per «donar un millor servei a la ciutadania». L’equipament, ubicat a la plaça de la Muralla, acull oficines públiques i de gestió, reformulant el concepte d’atenció ciutadana que a partir del 2 de maig es deixarà d’oferir a la planta baixa de l’ajuntament, alhora que ofereix altres recursos per «potenciar la interacció, la creativitat, la col·laboració i el treball transversal».

L’actuació s’emmarca també en el Pla d’Impuls en el Centre (PIC) i vol contribuir a la reactivació de la zona, fent ús del potencial d’atracció com a equipament públic i la ubicació privilegiada. Així, l’Espai Mataró Connecta ocupa un local municipal de 914,5 m² de superfície útil, que al llarg del temps ha tingut diferents usos i arrendataris, com fa anys la botiga Actua.

El consistori mataroní ha portat a terme la reforma i redistribució d’aquest local i d’un altre de contigu propietat de la Fundació Unió de Cooperadors de Mataró, de 113 m² i amb accés des del passatge de connexió amb el Camí Ral. Aquest segon local allotjarà en els pròxims mesos l’Oficina de Transició Energètica. Des del govern local expliquen que la inversió conjunta –redacció projecte i direcció d’obra, obres i mobiliari– ha tingut un cost d’1,16 milions d’euros.

L’assistència ciutadana

Segons informen des del mateix ajuntament, en els últims anys l’atenció ciutadana a Mataró ha registrat una reducció dels tràmits presencials (-22,5% en el període 2017-2019 i -26,5% en el període 2019-21) i un increment dels telemàtics i telefònics (+75 ,7 % i +5,3 % en el període 2019-21).

Tenint en compte aquestes dades, a l’Espai Mataró Connecta les persones podran escollir per quin canal o canals volen relacionar-se amb el consistori sempre que el tipus de tràmit ho permeti: presencial, telemàtic –seu electrònica, xatbot, correu electrònic i, pròximament per videotrucada– o telefònic a través del 010.

La participació i la dinamització

Més enllà dels tràmits administratius en el nou espai es podran desenvolupar activitats programades pel mateix ajuntament o per la ciutadania, entitats i empreses de la ciutat, com xerrades, presentacions o debats. Per això, l’edifici compta amb l’Espai CO-, un espai diàfan i polivalent de 125,87 m2, situat al costat de la plaça de la Muralla i que es podrà utilitzar de manera independent a la resta d’espais.

Té una graderia de dos nivells a cada costat per a grups reduïts, que permetrà mantenir l’espai central en format auditori o incorporar cadires, equip de so i pantalla per a projeccions.

Notícies relacionades

Però, a més de l’Espai CO-, també es podran programar activitats en altres llocs de l’Espai Mataró Connecta, com en el vestíbul i sala d’espera de l’entrada, on hi ha una petita grada escenari, o a la segona sala d’espera que hi ha a la zona entresolat. La voluntat és que l’equipament «faci les funcions de catalitzador urbà i focus d’atracció d’activitat cultural i creativa, que no només pot tenir lloc a l’interior sinó també a l’exterior, a la plaça de la Muralla», expliquen des de l’Ajuntament de Mataró.

Més notícies de Mataró en l’edició local d’EL PERIÓDICO