Nova normativa de trànsit

Mataró passa a ser ‘ciutat 30’

Entra en vigor la limitació de la velocitat a 30 km/h de la DGT a les vies urbanes d’un únic sentit de circulació

Mataró passa a ser ‘ciutat 30’
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Aquest dimarts 11 de maig ha entrat en vigor la modificació del Reglament General de Circulació de la Direcció General de Trànsit (DGT), que limita la velocitat a 30 km/h a les vies urbanes amb un únic carril per sentit de circulació i a 20 km/h en vies que disposin de plataforma única de vorera i calçada.

Des de l’Ajuntament de Mataró (Maresme) afirmen que han decidit «anar més enllà d’aquesta normativa general» i expliquen que també han limitat a 30 km/h la circulació en una vintena de vies que ara tenen més d’un carril de circulació en cada sentit de la marxa.

Es tracta, en bona part, dels carrers que es veuran transformats ben aviat per la implantació de l’anella ciclista –i, per tant, on el cotxe perdrà carrils de circulació per habilitar espais exclusius per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal (VMP)–; o que estan ubicats dins de polígons industrials, «on es vol millorar la seguretat»; o que les seves característiques (amb corbes o pendents pronunciats) o ubicació (proximitat d’escoles, centres de salut) «fan aconsellable reduir la velocitat».

En concret, només es mantindrà la velocitat màxima de 50 km/h en nou carrers: la via d’Europa, el camí del Mig (entre la rotonda de Mas Costabella i la plaça d’Alcalde Serra i Xifra), l’avinguda de Lluís Companys, la ronda de la Creu de Pedra, l’avinguda del Maresme, la via Sèrgia, la carretera de Valldeix, la carretera de Mata (entre la plaça d’Alfred Opisso i l’autopista C-32) i la carretera d’Argentona

Així, a la resta de vies del municipi la velocitat serà limitada a 30 km/h a excepció d’aquells carrers que tinguin una senyalització a 10 km/h o 20 km/h.

Campanyes informatives i sancionadores

En el marc de campanyes informatives i sancionadores previstes per l’ajuntament, en una primera fase, la Policia Local preveu implantar controls de velocitat sancionadors a les vies on la velocitat no canvia, i, per tant, on ja estava prohibit circular a més de 50 km/h i a més de 30 km/h.

El Servei de Mobilitat del consistori instal·larà radars pedagògics en alguns dels carrers que passen de 50 km/h a 30 km/h per «anar informant els usuaris dels canvis de la normativa». Així, «passats uns dies de campanya informativa», els agents del cos de policia municipal començaran a sancionar també els incompliments de la nova normativa.

Notícies relacionades

D’altra banda, l’Ajuntament de Mataró «es planteja» també intervencions per «pacificar el trànsit i alhora habilitar més espai per al vianant, potenciar la mobilitat sostenible o facilitar més aparcament».

Més notícies de Mataró a l’edició local d’EL PERIÓDICO