El TecnoCampus Mataró reflexiona sobre la televisió que ve
L'aparició de nous operadors que ofereixen continguts via internet i la dificultat de convertir en negoci les noves formes de consum, elements del debat

La primera taula rodona del Dia Mundial de la Televisió 2015 celebrat al Tecnocampus Mataró. /
El TecnoCampus de Mataró es va convertir aquest divendres en el gran espai de reflexió sobre el futur de la televisió a Catalunya i la resta de l'Estat gràcies a una jornada de debat en què van participar gestors de mitjans, crítics de televisió i professionals del sector amb motiu del Dia Mundial de la Televisió.
La cita, organitzada pel mateix TecnoCampus i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), pretenia reflexionar sobre el futur de la televisió i els nous consums televisius i va servir per constatar la gran transformació que viu el món audiovisual.
Així, l'auge del directe, la interactivitat, l'aparició de nous operadors que ofereixen continguts via internet i la dificultat de convertir en negoci les noves formes de consum com a reptes del present i el futur de la televisió van ser alguns dels aspectes que van comentar Xavier Fisa (Lavinia Interactiva), Ferran Clavell (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals), Xavier Redón (Abertis Telecom), Jaume Ripoll (Filmin) i Álex del Olmo (Tecnocampus) en la tercera i última taula del dia.
En el mateix sentit, al principi de l'acte Roger Loppacher, president del CAC, va assenyalar els canvis que tenen lloc en el consum televisiu gràcies als dispositius mòbils, si bé ha indicat que el gran consum --250 minuts per persona i dia de mitjana-- té lloc davant de la pantalla tradicional.
En la primera taula rodona, dedicada a la crítica de televisió, hi va participar el crític televisiu d'EL PERIÓDICO Manuel De Luna, el qual va afirmar que en aquests moments “existeix una televisió molt bona pel que fa a varietat i qualitat, però també molt caòtica”. Tant De Luna com els altres crítics presents --Fernando de Felipe, de ‘La Vanguardia’ i Paula Hernández, de Vertele.com-- van coincidir que hi hauria d'haver més innovació, especialment en els mitjans públics, per captar noves audiències sobretot entre la gent jove.
En la segona taula, Antoni Pemán (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals), Ángel Casas (Barcelona Televisió), Joan Foguet (La Xarxa de Comunicació Local) i Óscar Nogueira (8tv) van alertar del duopoli en el mercat publicitari ja que dos grans grups acaparen el 90% de la publicitat que, sumat a les retallades públiques, estan reduint dràsticament la producció audiovisual catalana.
El director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, va agrair la participació del sector per a la celebració d'aquesta jornada de debat, que vol repetir-se de cara a l'any que ve.
Notícies relacionades
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- Successos Resolt un crim 20 anys després a Reus: detinguda per matar l’exparella amb el seu amant per quedar-se la seva empresa
- Oci educatiu Tret de sortida a les colònies d'estiu a Catalunya: els primers autocars surten aquest dissabte
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- EL PRIMER FITXATGE Joan Garcia, després d’entrar en l’univers del Barça fins al 2031: «Tenia moltíssimes ganes que arribés aquest dia»
- Corrupció La UCO entra a Ferraz per agafar l'email de Santos Cerdán
- Alejandro Sanz i Ivet Playà: no és amor, és poder