Pel cas Villarejo
L’excomissari Villarejo, aquest divendres de nou davant el jutge
Declararà sobre tres dels presumptes encàrrecs per als quals va ser contractat
L’excomissari José Villarejo torna a comparèixer davant el jutge per explicar la seva versió sobre tres dels presumptes encàrrecs per als quals va ser contractat, com el relatiu al presumpte espionatge a l’expresident de Sacyr Luis del Rivero, que haurien encarregat els excaps de seguretat de CaixaBank i Repsol, segons informa EFE.
Ho farà per videoconferència des de la presó d’Estremera (Madrid), on està preventivament des del novembre del 2017 en el marc del cas Tàndem, que acumula una trentena de línies d’investigació sobre els presumptes encàrrecs d’espionatge.
Per tres d’aquestes línies d’investigació està citat aquest divendres Villarejo, que declararà a petició pròpia davant el jutge de l’Audiència Nacional Manuel García Castellón.
Una és la que investiga el presumpte encàrrec dels antics responsables de seguretat de Repsol i Caixabank per espiar l’expresident de Sacyr Luis del Rivero entre el 2011 i el 2012, quan intentava aconseguir gairebé un terç de les accions de l’energètica, l’anomenat ‘projecte Wine’.
Villarejo, que ha estat uns dies hospitalitzat per una afecció a un ull, també donarà la seva versió sobre si va ser contractat o no per l’empresari Javier López Madrid, gendre de l’expresident d’OHL Juan Miguel Villar Mir, per pressionar la doctora Elisa Pinto i impedir que denunciés el primer i, una vegada que ho havia fet, intentar desacreditar-la perquè la seva denúncia no triomfés.
Notícies relacionadesLópez Madrid ho va negar i Villarejo sempre ho ha fet en el marc de la causa que la dermatòloga té contra ells en un jutjat de Madrid, però en el registre al seu domicili es van trobar documents i anotacions relacionades amb la doctora i gravacions on l’excomissari parla sobre l’episodi del presumpte apunyalament de Pinto.
El tercer encàrrec pel qual serà interrogat és el que presumptament li va fer el 2011 l’expresident de l’empresa de detergents Persán José Moya per espiar l’examo de la constructora Martín-Fadesa, un assumpte en què també hi hauria involucrat l’exsenador del PSOE Francisco Rodríguez Martín.
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- "Volíem aprofitar les onades"
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- BÀSQUET El Barça és el primer de l’ACB que assalta el Surne Bilbao a la seva pista
- NOVA CAUSA JUDICIAL Laporta, imputat un altre cop
- TENNIS | LA BATALLA DELS SEXES Un Kyrgios a mig gas s’endú el duel contra una gran Sabalenka
- Els protagonistes de l’esport el 2025 Marc Márquez, el retorn al cim més admirat
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Ara tinc la pressió de ser algú important"
