"No vull negres al local"
"El puc matar i no passaria res, soc blanca": així va ser l'agressió racista a l'actor negre Marius Makon
La Policia Nacional ha detingut una dona salvadorenca de 33 anys per tirar-li una ampolla

marius-makon
La Policia Nacional ha detingut una dona de 33 anys d'edat per tirar a la cara una ampolla de vidre i ferir l'actor d'origen africà Marius Makon en un bar de Móstoles al crit de: "No vull negres al local ni davant meu".
Els fets van tenir lloc ahir, diumenge, poc abans de les 7.30 hores a la cerveseria Martinica, al passeig de Goya, 4, d'aquesta localitat madrilenya.
Segons la denúncia interposada per la víctima, l'actor, també conegut com a Elton Prince, va arribar al local amb amics i es va acostar a la barra de l'establiment per sol·licitar una consumició. És aquell moment va ser abordat per una dona que li va cridar: "No vull negres al local ni davant meu" i "El puc matar i no em passaria res perquè soc blanca".
L'home no va fer cas d'aquestes paraules, però la dona, acompanyada d'un home, va tornar a insultar Makon, que va afirmar que marxaria del local quan rebés la consumició. Llavors, la suposada agressora va agafar una ampolla de cervesa que tenia a la barra i la va estavellar contra el cap de l'africà, després li va donar un segon cop que li va provocar bretxes i ferides de diversa consideració, segons indica la denúncia.
De fet, va haver de rebre assistència sanitària. La propietària del bar va trucar després a la policia, que es va personar al local, va identificar-los a tots dos i va aconsellar a la víctima que interposés una denúncia, com finalment va fer a comissaria. Poc després, la dona, de 33 anys i nacional del Salvador, va ser detinguda. Després que els agents li prenguessin declaració, passarà a disposició judicial en les pròximes hores, ha detallat una portaveu de la Direcció Superior de la Policia de Madrid.
Denúncia davant la fiscalia
Coneguts els fets, la Xarxa Espanyola d'Immigració i Ajuda al Refugiat ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de Madrid, així com davant l'especial de delictes d'odi arran dels fets comesos contra l'actor. Relaten que a més de ferir-lo i insultar-lo de forma racista, la suposada agressora "va actuar en tot moment buscant la provocació i la reacció per part de l'agredit, que no va presentar cap reacció".
La Xarxa ha demanat a la fiscalia que es procedeixi a la imputació dels delictes de lesions amb l'agreujant molt qualificat recollit a l'article 22.4 del Codi Penal, així com els delictes d'amenaces (art. 169 i 170), juntament amb l'específic de delicte d'odi recollit a l'article 510 del Codi Penal, al considerar que tant les amenaces com les manifestacions prèvies emeses per part de la suposada agressora, que va manifestar que no volia veure "negres al local" i "altres asseveracions i amenaces de mort, evidencien com la lesió va ser un element instrumental per atacar l'actor per la seva condició d'afrodescendent".
Notícies relacionadesSegons els serveis jurídics de l'entitat, aquesta acció, l'actitud de l'agressora, que estava acompanyada de tercers que no van participar directament en l'agressió, "obeeix a la campanya de diverses organitzacions radicals que intenten seleccionar possibles víctimes racialitzades per, mitjançant la provocació l'insult i l'amenaça, poder sembrar la imatge de les persones migrants o racialitzades com un element conflictiu de la societat".
A més, la Xarxa Espanyola d'Immigració considera que aquest acte requereix una condemna institucional "immediata", i ha instat l'Ajuntament de Móstoles, així com el Govern de Cristina Cifuentes, "que adopti un posicionament immediat i es personin en la causa i mostrin la seva condemna pels fets succeït".
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Reunió entre governs a Palau El nou finançament de Catalunya es convertirà en un acord «bilateral» entre governs dilluns que ve
- Control exhaustiu Barcelona proposa a Airbnb un nou conveni més exigent: «Hi ha anuncis en què l’amfitrió es diu James Bond»
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"