NBA
Navarro, Reyes i Calderón, testimonis del dia «històric» de Gasol i els Lakers

A les primeres files i sense perdre detall de l’homenatge a Pau Gasol, els seus excompanys i amics Juan Carlos Navarro, Felipe Reyes i José Calderón, Raül López o el president de la Federació, Jorge Garbajosa han viscut aquest dimarts amb molta emoció el dia «històric» en el qual Los Angeles Lakers han retirat la samarreta del català.
«He vist un Pau que feia temps que no veia», va apuntar en declaracions als mitjans Navarro, l’actual responsable del Barça de bàsquet.
«La veritat és que ha calat moltíssim arreu del món de l’esport, no només pel que ha fet dins sinó també fora. Crec que s’ho mereix, ha passat un dia amb molts nervis segur perquè això és un fet històric», va afegir.
Integrants d’aquells ‘júnior d’or’ que van guanyar el Mundial del 1999 als EUA, Navarro, López, Reyes i Calderón van ser pilars fonamentals de la selecció que, amb Gasol com a estendard, van marcar un abans i un després al bàsquet espanyol.
En aquest sentit, Navarro va dir que avui estaven «contents de viure el camí amb ell».
«Si ja l’admirava la gent, ara l’admiraran fins i tot una mica més», va destacar l’escorta, molt pròxim a Gasol des que van començar com dos xavals al Barcelona i que també van compartir vestidor en els Memphis Grizzlies.
Per la seva banda, Reyes va remarcar que l’homenatge va ser «molt emotiu» i va reconèixer que amb el discurs del pivot a més d’un –ell inclòs– li va saltar «alguna llàgrima».
«És història de l’esport espanyol, del bàsquet, i és per sentir-se molt orgullós per tenir un esportista com el Pau que ha aconseguit uns èxits tan grans que han fet que una franquícia com els Lakers retiri la seva samarreta com el primer jugador no nord-americà», va argumentar.
Calderón, que ara treballa a l’oficina dels Cavs, es va unir a les paraules de Navarro i de Reyes i va elogiar el «molt bonic» discurs d’un Gasol que va definir com «quasi un germà».
«Són els bons moments, els dolents, el créixer junts. Ens considerem més que amics o companys d’equip. Cada un ens hem vist i ens hem ajudat des que teníem 15 anys...».
- Previsió de l’Aemet Espanya es prepara per a una onada de calor de rècord que deixarà registres fins a 10 graus per sobre del normal per a l’època
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- Un pla urgent lluitarà contra la "degradació" del barri de Sant Antoni
- Aliança Andrés Iniesta i Jordi Basté llancen una productora audiovisual
- Robles esquerda l’aval del Govern a la continuïtat del fiscal general
- Vacances ¿Caminar descalç per la platja és bo? Aquests són tots els seus beneficis, encara que també hi ha alguns perills
- Reforma de l'estadi El Barça renova el permís per fer obres les 24 hores fins al retorn previst al Camp Nou
- Municipis Roda de Berà rebutja la instal·lació de pantalles acústiques al traçat ferroviari
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral