La nova temporada de la lliga nord-americana
Ricky, a Cleveland: ¿Últim any a l’NBA?
Una etapa es tanca amb la sortida dels Gasol i l’arribada d’Aldama i Garuba en una lliga que comptarà amb sis espanyols

Amb Pau Gasol entregat a millorar el seu hàndicap de golf i el seu germà Marc rumiant també si penja les botes, pot dir-se que el bàsquet espanyol tanca una brillant etapa a l’NBA i s’obre a nous reptes. Ricky Rubio, els germans Juancho i Willy Hernangómez i Serge Ibaka es disposen a rebre els nouvinguts, Santi Aldama i Usman Garuba, en la nova temporada que s’obre dimarts a la matinada.
Cleveland es presenta com la nova estació de pelegrinatge per a Ricky Rubio a l’NBA (quart equip en 11 anys) en un any crític: l’últim del contracte que va firmar el 2019 amb els Suns (tres temporades per 51 milions de dòlars), que li dona l’oportunitat d’aprofitar l’escenari i buscar una sortida, però també el converteix en clar candidat al traspàs abans que pugui sortir a l’agència lliure.
A Phoenix va encaixar a la perfecció i la seva sortida va ser un cop baix que va encaixar malament. El seu pas per Minnesota va resultar decebedor en un equip en caiguda lliure. I només el seu estiu amb la selecció, amb una actuació brillant en els Jocs, li va deixar bon gust de boca. La seva experiència als EUA no està sent tan satisfactòria com podia pensar. Per això ja sonen veus que especulen amb la seva tornada a Europa i concretament al Barça per seguir la seva carrera.
El repte més apassionant es presenta a Juancho Hernangómez als 26 anys, que intentarà mostrar tot el seu potencial en els Boston Celtics, després de cinc temporades marcades per la irregularitat, en les quals no va acabar de quallar a Denver i Minnesota. El seu perfil d’aler gran obert pot encaixar al costat de Jayson Tatum i Jaylen Brown.
De germà a germà
El seu germà Willy Hernangómez és el millor exemple que l’NBA va d’oportunitats, ja que després de firmar per un any i el mínim amb els New Orleans Pelicans la passada temporada, va aconseguir guanyar-se un lloc en la rotació i aconseguir un contracte de tres anys al costat de Zion Williamson.
Notícies relacionadesEl pìvot nacionalitzat espanyol Serge Ibaka de 32 anys, descompta ja els dies per tornar a jugar en els Clippers després de l’operació a l’esquena que va patir al juny i que el va limitar a 43 partits la passada temporada.
El ‘draft’ va deixar dos talents joves que intentaran obrir-se pas en l’exigència de la Lliga i guanyar-se un lloc a les plantilles oficials. L’aler pivot Usman Garuba (19 anys i 2,03) va ser escollit pels Houston Rockets procedent del Reial Madrid en el lloc 23 de primera ronda i Santi Aldama (20 anys i 2,11) que intentarà seguir els passos dels germans Gasol en els Grizzlies, procedent de la lliga universitària (Loyola Maryland), que cap jugador espanyol havia fet fins ara.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán, el culpable de xerrar massa amb el "Boss"
- Fora d’òrbita Orania, un lloc per a blancs a Sud-àfrica
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units El calvari d’un deportat per Trump
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump