Guerra comercial
El president dels EUA suavitza els aranzels a l’automoció
El líder republicà impedirà que s’acumulin altres tarifes sobre els gravàmens del 25% a la importació de vehicles

Donald Trump fa marxa enrere de nou en un dels elements de la seva guerra comercial, un conflicte marcat pel seu propi caos. El president dels EUA va firmar ahir una ordre executiva per la qual suavitza els aranzels al sector automotor.
Segons filtracions de premsa prèvies a la firma, tot i que el republicà mantindrà els gravàmens del 25% que des del 3 d’abril carreguen la importació de vehicles estrangers relaxarà els que taxen parts, que entren en vigor el 3 de maig. A més, alliberarà la indústria automotriu d’altres aranzels com, per exemple, els que graven la importació d’acer i alumini, impedint que s’"acumulin" sobre els específics del sector . Segons The Wall Street Journal, les mesures tindran caràcter retroactiu.
La secretària de premsa de la Casa Blanca, Karoline Leavitt, va anunciar l’acció executiva que el president pren quan s’han complert 100 dies del seu segon mandat, una data marcada amb una visita i un míting a Warren, a prop de Detroit, a Michigan, un estat fonamental per al motor als EUA i per a la carrera política de Trump.
Leavitt es va reservar donar més detalls i tampoc ho va fer el secretari del Tresor, Scott Bessent, que va comparèixer amb ella en la roda de premsa matutina. Bessent només va assegurar que aquest pas mostra el compromís de Trump amb fer que la manufactura torni als EUA. "Volem donar als fabricants un camí per fer-ho de manera ràpida i eficient i crear tants llocs de treball com sigui possible", va dir.
L’acció de Trump arriba després que representants del sector s’hagin comunicat pràcticament cada dia amb el govern. Els fabricants s’haurien compromès a intensificar la seva fabricació nacional a canvi de l’alleujament.
El secretari de Comerç, Howard Lutnick, va aplaudir la decisió de Trump en un comunicat. "Aquest acord és un gran victòria de la política comercial del president al premiar companyies de fabricació nacional alhora que dona marge als fabricants que han expressat el seu compromís d’invertir en els EUA i expandir la seva fabricació al país". El to triomfal sobre l’estratègia comercial de Trump xoca amb la confiança del consumidor, per exemple, que ha caigut per cinquè mes consecutiu, a nivells que no es veien des de la pandèmia.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"