Acusació de corrupció a França
Detenen l’alcalde de Lió per una possible malversació de fons públics
L’alcalde va ser detingut aquest dimecres al matí en el marc d’una investigació oberta des del 2024 per malversació de fons públics

L’alcalde ecologista de Lió,Grégory Doucet, va ser detingut aquest dimecres 9 d’abril en el marc d’una investigació oberta per malversacióde fons públics i per «la naturalesa de les tasques realitzades pels encarregats de projectes a l’ajuntament», segons va informar l’agència AFP a través d’una font judicial.
Una detenció que ha portat l’Ajuntament de Lió a emetre un comunicat de premsa per aclarir la situació: «L’alcalde de Lió compareix com a representant de la comunitat en una etapa normal de la investigació per explicar el funcionament de la ciutat i defensar la legalitat de les decisions preses». A més, el consorci va precisar que no es tracta d’un arrest, sinó que Doucet ha sigut convocat aquest matí a comissaria per declarar.
La detenció preventiva de Doucet va començar a les nou hores del matí i, segons va revelar una font pròxima al cas al mitjà BFM Lyon, «s’hauria de resoldre durant el dia» sense prolongar-se.
Aquesta investigació contra el consistori francès es va iniciar a principis del 2024 i va portar les autoritats a registrar la seu municipal el març d’aquell mateix any, després de detectar-se importants indicis d’irregularitats.
Una investigació oberta
El passat mes de setembre, el municipi lionès va ser objecte d’un informe de la Contraloría General de la República (CGR), que qüestionava el paper dels encarregats de projectes que treballen per a l’alcaldia.
En aquest informe, la CGR va criticar a l’Ajuntament de Lió per haver incorregut durant anys en suposades pràctiques irregulars, com «proporcionar electricitat gratuïta a l’empresa JCDecaux per a la resta del mobiliari urbà» i insisteixen que aquestes pràctiques «constituïen una ajuda estatal il·legal».
Notícies relacionadesA més, en el dossier assenyalaven anomalies en la contractació de 36 col·laboradors, quan la llei en permetia únicament 12. «Sovint al marge del marc legal, van exercir missions pròpies de les encomanades al personal de l’alcaldia i no activitats administratives», assenyala la càmera. Després de la publicació d’aquest informe, l’ajuntament va eliminar 24 llocs de directors de projecte, tot i que va destacar que no «compartia l’anàlisi jurídica» del CGR.
Les acusacions no només afecten el mandat de Grégory Doucet, elegit el 2020, també esquitxen els exalcaldes d’altres partits; Gérard Collomb (mort el 2023) i Georges Képénékian.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE