A El Salvador
Veneçuela acusa els EUA d’"enganyar" els migrants deportats

El president de Veneçuela, Nicolás Maduro, ha trobat en els 238 compatriotes que els EUA van deportar a El Salvador i van ser tancats al seu Centre de Confinament del Terrorisme (Cecot), la possibilitat d’impulsar una causa nacional. Maduro va rebre al Palau de Miraflores familiars d’aquests deportats en condicions humiliants i sota la presumpció, no comprovada en gaires casos, de pertànyer a l’organització criminal Tren de Aragua.
El mandatari veneçolà es va abraçar amb mares i pares d’aquells que no estaven vinculats a actes violents en territori nord-americà ni a Veneçuela: eren, va remarcar el Govern, simples migrants, alguns d’ells objecte de sospita per exhibir un tatuatge. "Que Nayib Bukele [president salvadorenc] no sigui còmplice d’aquest segrest, perquè els nostres nois no van cometre cap delicte als EUA. No els van portar a cap judici, no els van donar dret a la defensa, de dret al degut procés, van ser enganyats, emmanillats, posats en un avió i enviats a un camp de concentració", va dir. Però a més va remarcar que no és només la seva Administració la que reclama que siguin alliberats del tenebrós Cecot sinó "els veneçolans" en el seu conjunt.
Notícies relacionadesEls noms dels 238 deportats van sortir a la llum a partir de la revelació de CBS News. La premsa oficial i opositora de Veneçuela no van trigar a divulgar-los. Maduro va escoltar les denúncies dels familiars i es va mostrar davant la població com un president compassiu davant els que pateixen.
Jorge Rodríguez, la principal autoritat parlamentària i tradicional negociador amb la diplomàcia nord-americana en nom del Govern, va prometre davant el seu cap moure "cel i terra" perquè els veneçolans enviats a la presó de màxima seguretat salvadorenca tornin al seu país. "Seran rescatats per la força de la veritat, per la força de Déu i per la força del poble de Veneçuela", va assegurar.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Òbit Giorgio Armani, el 'rei' de la moda italiana, mor als 91 anys
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»
- Festa Major de Barcelona Estopa firmarà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2025
- Aerolínies Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- CCOO Lledoners denuncia l'agressió sexual d'un intern a una treballadora del centre