Els EUA i Rússia treballen per la "normalitat" diplomàtica

Diplomàtics dels EUA i Rússia es van reunir ahir a Istanbul, la gran metròpolis turca, per negociar la "tornada a les operacions normals de les dues ambaixades dels dos països", segons va anunciar dimecres passat el ministre d’Exteriors rus, Serguei Lavrov. En la trobada, que va durar més de sis hores i va ser celebrada a porta tancada, van participar la vicesecretària d’Estat nord-americana, Sonata Coulter, i Aleksandr Dartxiev, cap del departament d’Amèrica del Nord dins del Ministeri d’Exteriors rus. Dartxiev, de fet, sona com a pròxim ambaixador rus a Washington una vegada les relacions entre els dos països siguin restablertes. Segons tant Moscou com Washington, en la trobada no es va parlar en cap moment d’Ucraïna.
La cita, la segona d’alt nivell entre les dues administracions en dues setmanes, va tractar només de les relacions bilaterals entre els dos països, trencades des de la invasió russa al país veí, segons l’agència de notícies russa Tass. La cita, però, ha arribat tan sols 24 hores abans de l’esperada visita del president ucraïnès, Volodímir Zelenski, a Washington, on es trobarà avui amb Donald Trump. "Els primers contactes amb la nova Administració nord-americana inspiren certes esperances", va dir ahir Vladímir Putin.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE