Biden dona suport com a president electe de Veneçuela a González Urrutia
A dues setmanes d’abandonar la Casa Blanca, Joe Biden va rebre ahir Edmundo González Urrutia com a "president electe" de Veneçuela. La reunió va durar mitja hora, un temps suficient i "fructífer" perquè el dirigent de l’oposició s’emporti el "compromís" dels EUA amb la "lluita per la recuperació de la democràcia" en aquest país. L’exdiplomàtic, de 75 anys, va dir que Biden l’acompanya "de cor" i "amb simpatia" en el seu intent de retornar al seu país el 10 de gener, quan està programada l’assumpció de Nicolás Maduro.
González Urrutia va agrair el suport de Biden i va dir que espera tenir una relació "molt, molt pròxima" i "profitosa" amb Donald Trump, que agafa les regnes de la Casa Blanca el 20 de gener. La imatge de González Urrutia a la Casa Blanca era especialment desitjada perquè suposa un fet més significatiu que les declaracions del secretari d’Estat, Antony Blinken, de reconeixement de la seva condició de president "electe". Poques hores abans d’aquesta trobada, l’alt cap de la Força Armada Nacional (FAN) va ratificar la seva lleialtat amb Maduro a quatre dies d’iniciar la seva tercera presidència.
- A ‘Vogue’ Rosalía mostra la seva recepta de truita de patates amb ceba i el típic vermut del Baix Llogregat
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
