L’expresident sud-coreà s’enfronta a una ordre d’arrest
El destituït Yoon qüestiona els càrrecs, vinculats a la declaració de la llei marcial, i nega que l’acusació sigui legítima

Un equip conjunt d’investigació va anunciar ahir la sol·licitud d’una ordre d’arrest contra el president de Corea del Sud, Yoon Suk Yeol –destituït momentàniament de les seves funcions– per la seva declaració de la llei marcial a principis de desembre, per insurrecció i abús de poder després d’haver ignorat fins a tres citacions per ser interrogat sobre la polèmica decisió.
L’equip compost per l’Oficina d’Investigació de Corrupció per a Funcionaris d’Alt Rang (CIO), la Policia i la unitat d’investigació del Ministeri de Defensa van presentar la petició davant el Tribunal del districte oest de la capital sud-coreana, Seül.
En la sol·licitud, els investigadors al·leguen que Yoon va encapçalar una insurrecció i va abusar del seu càrrec quan va declarar l’estat d’excepció el 3 de desembre i que suposadament va ordenar a l’Exèrcit que impedís als diputats presents en el Parlament votar en contra del decret.
"Acte de govern"
El destituït president va negar les acusacions i va defensar que la declaració de la llei marcial va ser un "acte de govern" per advertir el partit de l’oposició, amb majoria en l’Assemblea Nacional, contravel que va descriure com un abús del poder legislatiu que vol recolzar el règim de Corea del Nord.
La defensa de Yoon va prometre que prendria "mesures formals" com a resposta. "És una sol·licitud d’una agència que no té l’autoritat per investigar [els càrrecs d’insurrecció]", va declarar a l’agència de notícies sud-coreanes Yun Gap-geun, un dels representants legals del mandatari, destituït en una moció aprovada per l’Assemblea Nacional divendres. El Tribunal Constitucional del país asiàtic haurà de decidir d’aquí a juny si restitueix les seves competències o si l’inhabilita de manera definitiva.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Conducció Els cinc consells de la DGT per comprar un cotxe de segona mà
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida