El PP carrega: "Una ministra dolenta no pot ser bona comissària"
Els conservadors no recolzaran el nomenament de la socialista, però no aclareixen si s’abstindran o votaran en contra

El Partit Popular no donarà suport al nomenament de Teresa Ribera –fins ara ministra socialista per a la Transició Ecològica– com a vicepresidenta de la Comissió Europea per a la Transició Neta i la cartera de Competència. El portaveu conservador al Congrés, Miguel Tellado, considera "una mala elecció" el nomenament tot i que l’estructura del govern comunitari depèn d’Ursula von der Leyen (del PP europeu). El que és mà dreta d’Alberto Núñez Feijóo va assegurar que "una ministra dolenta no pot ser una bona comissària". "No estem a favor d’exportar el sanchisme fora de les nostres fronteres", va afirmar.
La posició del PP va tenir una certa confusió perquè Tellado va començar la seva compareixença després de la Junta de Portaveus assegurant que el PP "no faria el que el PSOE li va fer a Cañete", amb referència a l’any 2014 quan els eurodiputats socialistes van votar en contra de què el popular Miguel Arias Cañete fora nomenat comissari d’Energia. Però poc després el grup parlamentari aclaria que la posició és la contrària: "Farem el que el PSOE va fer amb Arias Cañete", deixant clar, per tant, que no la recolzaran. El que continuen sense aclarir és si votaran en contra o s’abstindran quan arribi el moment.
El que Tellado sí que va voler és carregar molt durament contra l’elecció de Von der Leyen. "A cap membre del Govern de Sánchez ens sembla acceptable. Ribera, menys", va insistir Tellado, que després va restar importància a les funcions que tindrà l’actual ministra espanyola en la Comissió.
"Títol altisonant"
"Tot i el títol altisonant de la cartera que li han assignat, Ribera tindrà molt limitades les seves competències perquè no seran legislatives. Només tindrà competències reals a la cartera de Competència", va continuar el portaveu conservador, que va afirmar sentir "alleujament" pel fet que la ministra espanyola "no tingui a les seves mans les matèries més sensibles", com agricultura, pesca o immigració, en l’àmbit comunitari.
La portaveu del Govern, Pilar Alegría, va retreure al PP que "el que és una bona notícia per a Espanya i per a Europa, amb una dona espanyola ocupant un lloc d’aquesta magnitud", no pugui ser-ho per al principal partit de l’oposició. Alegría va demanar que "d’una vegada el principal partit de l’oposició" demostri "altura de mires", "responsabilitat" i que "de tant en tant sàpiguen conjugar els termes d’humilitat, responsabilitat i generositat".
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- Mobilitat Unes obres al metro de Barcelona tallaran la L4 i la L11 durant tot juliol i agost
- Nits de cine El plaer de disfrutar d’una pel·li a l’aire lliure
- Patrimoni Patum, el ritme únic de la festa de Berga
- Ruta amb bicicleta Un itinerari que uneix el Ripollès i la Garrotxa
- CATA MAYOR Coratge a la nova Mesa del Chef
- Microcosmos per a caminants Els millors locals d’un dels millors carrers del món