Alemanya busca un ucraïnès pel sabotatge al Nord Stream

Gairebé dos anys ha necessitat la Fiscalia General alemanya per emetre la seva primera ordre de detenció pel sabotatge al Nord Stream, el gasoducte que havia de subministrar gas rus a Europa pel Bàltic, destruït el setembre del 2022 per diverses explosions simultànies a 80metres de profunditat. Fins ara ni tan sols es tenia coneixement d’aquesta ordre de detenció contra un ucraïnès identificat com a Volodímir Z., bussejador professional que suposadament es va embarcar a bord del iot Andròmeda junt amb altres compatriotes i va participar en l’operació. Hi ha investigacions obertes contra dos ucraïnesos més, entre ells, una dona.
Tres mitjans de referència a Alemanya –la televisió pública Ard, el diari Süddeutsche Zeitung i el setmanari Die Zeit– han revelat que el fiscal Jens Rommel va emetre i transmetre al juny l’ordre a les autoritats poloneses. Suposadament, el sospitós residia en una localitat a l’oest de Varsòvia. Però des d’aleshores l’home ha desaparegut o es desconeix el seu parador.
Les sospites d’una trama ucraïnesa van començar a circular el 2023, arran d’informacions periodístiques basades en l’espionatge nord-americà.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»