Nous problemes legals
Trump podria deure fins a 100 milions de dòlars a Hisenda
Les autoritats investiguen si l’expresident hauria reclamat indegudament exempcions per un gratacel a Chicago
Donald Trump podria tenir encara més problemes fiscals i judicials. I és que l’expresident dels Estats Units hauria reclamat indegudament exempcions fiscals pel seu gratacel a Chicago, segons una investigació de la Hisenda americana revelada per The New York Times i ProPublica. Això significaria que el candidat republicà hauria de tornar més de 100 milions de dòlars a les arques públiques.
La mítica Torre Trump, de 92 plantes amb façana de vidre i al costat del riu que recorre la ciutat de Chicago, és la més alta de les que té el magnat i el seu últim gran projecte immobiliari fins ara. No obstant, inaugurada en plena crisi financera, va ser un fiasco com a inversió i va perdre molts diners. El problema va venir quan l’expresident va mirar d’obtenir beneficis fiscals de les seves pèrdues: va abusar del sistema i va mirar d’aprofitar-se’n dues vegades. En la seva declaració de la renda del 2008, va declarar pèrdues de fins a 651 milions de dòlars, argumentant que la venda dels apartaments de luxe mai arribaria a compensar la seva inversió. En aquell moment, Hisenda no va qüestionar el moviment, així que Trump i els seus assessors van decidir anar més lluny.
L’estratègia va passar per canviar el nom a què estava el gratacel d’una companyia a una altra, sent ell el propietari de totes dues, i utilitzant aquest moviment per justificar pèrdues addicionals pel valor de 168 milions de dòlars durant la dècada següent. Va ser durant la seva presidència quan Hisenda va concloure que hi havia prou indicis per emprendre una revisió legal.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
- Política Tarragona s'adhereix al Pacte Nacional per la Llengua: "El català ha de continuar sent útil, plural i present al carrer"
