Israel instal·la nous campaments mentre ultima la invasió de Rafah
La calor converteix en forns les tendes de plàstic que allotgen civils desplaçats

Imagen vía satélite de un campamento de tiendas cerca de Jan Yunis. /
El plàstic de les tendes de campanya que cobreixen famílies senceres de gazians és l’únic que els queda per protegir-se del cel a Rafah. L’última localitat de la Franja abans de la frontera amb Egipte està sotmesa al continu bombardeig dels avions israelians mentre els seus líders militars celebren que l’Exèrcit del país està "avançant" amb la seva planificada invasió terrestre. Una prova d’això són les imatges satel·litàries captades sobre els voltants de Rafah i Jan Yunis. Allà, Israel podria estar instal·lant un nou complex de tendes de campanya per traslladar part del milió i mig de civils gazians que han buscat refugi al sud de l’enclavament. A mesura que les temperatures arriben als 35 graus en una preocupant onada de calor per al castigat enclavament palestí, aquesta capa blanca i blava de lones de plàstic també pot convertir-se en la seva sentència de mort.
Rafah és l’únic racó de Gaza on els soldats israelians encara no han arribat. Això podria canviar aviat, tot i que el primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ja ho ha promès unes quantes vegades al passat. Aquesta setmana, l’Exèrcit ha mobilitzat dues brigades de reservistes, que suposarien entre 3.000 i 7.000 efectius nous sobre el terreny.
Notícies relacionadesAl seu torn, a principis d’abril, els mitjans israelians van informar de la compra de 40.000 tendes de campanya, on es podrien allotjar unes 480.000 persones. Les imatges satel·litàries obtingudes per l’empresa Maxar Technologies aquesta mateixa setmana mostren els llocs on han sigut instal·lades: als voltants de Rafah i Khan Yunis, a uns cinc quilòmetres més al nord.
Sembla que Israel encara segueix disposat a desatendre tota l’oposició internacional a la invasió d’aquesta població gaziana i cerca alternatives per a finalment acabar portant-la a terme.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU