El precedent. L’11 de juliol del 2016

El Dali va protagonitzar un altre sinistre a Anvers

El Dali va protagonitzar un altre sinistre a Anvers

Silvia Martinez

1
Es llegeix en minuts
Silvia Martinez
Silvia Martinez

Periodista

ver +

El Dali ja va ser protagonista d’una altra col·lisió al port d’Anvers l’11 de juliol del 2016, durant una de les diverses escales que va fer a Bèlgica entre els anys 2015 i 2019. En aquella ocasió, segons han confirmat a EL PERIÓDICO des de la infraestructura portuària, "va resultar danyat un mur del moll". Segons la web especialitzada Shipwrecklog, el Dali estava maniobrant per abandonar la terminal de contenidors i dirigir-se al port de Bremen quan la proa del vaixell va girar i la popa va xocar contra el mur de l’atracador. El vaixell va patir danys importants a diversos metres del buc, tot i que afortunadament es va mantenir a la superfície. No hi va haver notícies de possibles ferits ni contaminació, tot i que el Dali va ser retingut a Anvers per reparar-se i inspeccionar-se.

Investigació de tècnics independents

Notícies relacionades

Per la seva banda, la web Vesselfinder apunta que aleshores les condicions meteorològiques eren bones i que la col·lisió es va deure a un error del capità i el pilot. També el moll va patir danys i les autoritats portuàries van decidir tancar-lo per motius de seguretat. "Després d’un accident, sempre es porta a terme una investigació per part d’experts independents per determinar els danys. En aquest cas, la va portar a terme la comissió nàutica", va explicar la responsable de comunicació del port, Elke Verbeelen, sense donar detalls sobre la causa de la col·lisió, ni les conclusions de l’incident ni les mesures adoptades llavors.

La mateixa portaveu va assenyalar que l’embarcació només hauria pogut abandonar el port després de constatar l’estat de navegabilitat del vaixell. "En cas d’incident, un vaixell només pot abandonar el port després que els experts hagin determinat que pot navegar amb seguretat", assenyala l’experta.