Terratrèmol a Alemanya per crear un partit ultra l’excap de l’espionatge
zentauroepp45008802 hans georg maassen president of the domestic intelligence s180913214024 /
Que l’excap dels serveis secrets, Hans-Georg Maassen, deixi la dreta moderada per anunciar la fundació d’un nou partit ultra és causa d’alarma. Si, a més, ja era una figura molt controvertida a qui la Unió Cristianodemòcrata (CDU) va mirar d’expulsar pel seu radicalisme i que propugnava l’acostament a la ultradretana Alternativa per a Alemanya (AfD), la qüestió agafa ara una dimensió més gran. A això se suma que, fins que no va ser cessat del seu càrrec, el 2018, va tenir accés a secrets oficials. I, finalment, que membres del seu nou partit, Unió de Valors, van ser presents en la reunió de neonazis de Potsdam, on es va abordar l’expulsió de milions d’estrangers o ciutadans d’origen no alemany.
El departament federal de Protecció de la Constitució té sota observació el seu antic cap com a extremista radical, segons va revelar la televisió pública ARD. Des del governamental partit Els Verds, soci en la coalició del socialdemòcrata Olaf Scholz junt amb els liberals, s’ha demanat que s’actuï contra Maassen. Recorden que la seva responsabilitat sobre aquests secrets d’Estat no expira per haver deixat el càrrec.
Notícies relacionadesMaassen va dirigir aquest departament entre 2012 i 2018, sota ordres de la llavors cancellera Angela Merkel. Va ser cessat enmig de fortes tensions arran de la seva "proximitat" amb la ultradreta. A partir d’allà va prendre pes el corrent intern creat uns anys abans al bloc conservador, l’anomenat Unió de Valors, sorgit del sector contrari a l’acollida de refugiats defensada per Merkel arran de la crisi migratòria de l’any 2015.
Maassen ha sigut des de llavors la figura més rellevant i líder d’aquest sector. Va practicar l’oposició interna en la línia de la CDU de rebutjar tota cooperació amb l’AfD. Fa una setmana va anunciar que deixava la formació per crear el seu partit, el nom del qual és precisament el d’Unió de Valors.
- "Els comunicadors en ciència no hem d’espantar, però pinta malament"
- Mari Carme Òrrit Pires: Una bagenca a l’ull de l’huracà del drama dels desapareguts
- Ràbia i desconcert per la pallissa a un menor a Sant Joan de Vilatorrada: "Tant de bo no fos real, sinó intel·ligència artificial"
- Aparca sobre la vorera i acaba detingut per portar droga al cotxe
- Reforç de la línia La freqüència de la L1 del metro de Barcelona continua sent més baixa que la del 2022 malgrat el gran augment d’usuaris
