Impacte de la guerra palestino-israeliana
Onada de protestes a Alemanya per un pla per treure el nom d’Anne Frank a una escola bressol

Els plans de la localitat de Tangerhütte (est d’Alemanya) de treure el nom d’Anne Frank a una escola bressol han desencadenat una onada de protestes al país a la qual es van afegir diverses organitzacions com el Comitè Auschwitz o la Societat Germanicoisraeliana.
En un comunicat emès per les autoritats de la ciutat, s’afirma que de moment la decisió de donar un nou nom a l’escola bressol no està en l’ordre del dia i expliquen que la idea forma part d’una sèrie de canvis que estan planejats i que es volien il·lustrar amb un nou nom.
El president de la Societat Germanoisraeliana de Magdeburg (est del pais), Tobias Krull, ha dit que un canvi de nom seria un senyal equivocat just en moments de creixent antisemitisme.
El president del Comitè Auschwitz, Christoph Heubner, per la seva banda va dirigir una carta oberta a la ciutat en la qual afirmava que retirar el nom d’Anne Frank era una cosa «que només pot causar temors respecte al futur de la cultura del record».
Descobridors del món
La directora de l’escola bressol havia dit que la història d’Anne Frank com a jove jueva víctima de l’Holocaust era una cosa difícil de transmetre als nens, i l’alcalde de la ciutat, l’independent Andreas Bröhm, va afirmar que, si els pares i els empleats volien un altre nom, això havia de tenir més pes que consideracions polítiques.
Un diari regional havia informat que s’havia decidit canviar el nom d’Anna Frank pel de Weltendecker (Descobridors del món), però Bröhm va dir aquest dilluns que les discussions sobre un canvi de nom estan en curs sense que una decisió sigui imminent. Bröhm, a més, va dir que la discussió no té res a veure amb la situació al Pròxim Orient i que s’havia iniciat ja a principis de l’any.
El record de l’Holocaust
Notícies relacionadesAnne Frank va néixer a Frankfurt (centre d’Alemanya) en una família jueva. El 1933, després de l’arribada dels nazis al poder, la família va fugir a Holanda, on, després de la invasió alemanya, va estar amagada entre el 1942 i el 1944. Durant aquells anys Anne Frank va escriure un diari que es convertiria posteriorment en un els llibres més llegits del món.
Anne Frank va morir el 1945 al camp d’extermini de Bergen-Belsen, mentre que el seu pare va sobreviure a l’Holocaust i va publicar el seu diari després de la guerra.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."