Espionatge global
Pirates informàtics de la Xina pirategen correus del Govern dels Estats Units
Aquests són els acords i desacords entre la Xina i els Estats Units

La Xina continua intentant robar informació d’intel·ligència als Estats Units. Aquest dimarts a la nit, Microsoft va publicar un informe en què assenyala que pirates informàtics xinesos van aconseguir penetrar en els correus electrònics d’agències del Govern nord-americà i dels seus empleats.
Els ciberatacs es van fer de manera coordinada i han afectat un total de 25 organitzacions que no han sigut identificades. L’informe assenyala que els delinqüents informàtics van tenir accés a alguns comptes durant un mes abans que la filtració fos detectada. Tot i així, un portaveu del Consell de Seguretat Nacional de la Casa Blanca ha assegurat que cap xarxa classificada ha quedat exposada.
En la seva anàlisi, Microsoft assenyala que darrere dels atacs hi ha un actor que denomina Storm-0558 i que, per la seva sofisticació, podria estar vinculat a les agències d’intel·ligència de Pequín. «Creiem que aquest adversari està centrat en l’espionatge, com accedir als sistemes de correu electrònic per recopilar informació d’intel·ligència», ha assenyalat Charlie Bell, vicepresident executiu de la companyia. «Aquest tipus d’adversari motivat per l’espionatge pretén abusar de les credencials i obtenir accés a les dades que resideixen en sistemes sensibles», ha afegit Bell.
Temor a Washington
Els atacants van explotar una vulnerabilitat en els sistemes de seguretat dels serveis de núvol de Microsoft que en primera instància va ser detectada pel mateix Govern dels EUA, segons ha explicat la Casa Blanca. L’Administració Biden està accelerant la migració de les seves dades al núvol, ja que aquesta infraestructura promet ser més segura. No obstant, aquesta vulnerabilitat dels sistemes ha despertat inquietud a Washington, segons ha apuntat una font interna a ‘The New York Times’.
En la seva publicació, Microsoft assegura que «ha completat la mitigació d’aquest atac per a tots els clients» i que ha afegit «importants deteccions automatitzades» per «reforçar les defenses».
La revelació de l’atac arriba en un moment delicat per a les relacions entre els EUA i la Xina en què el president Joe Biden busca rebaixar la tensió amb el seu rival. És per això que el secretari d’Estat nord-americà, Antony Blinken, va viatjar a Pequín el 19 de juny per buscar punts de trobada amb el mandatari xinès Xi Jinping. Un mes abans, Washington va denunciar, junt amb les agències d’intel·ligència del Canadà, el Regne Unit, Austràlia i Nova Zelanda, que actors patrocinats per la Xina ja estaven realitzant «activitat maliciosa sigil·losa».
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA