Esclat social
Mor un bomber quan apagava cotxes incendiats en els disturbis a prop de París
Un bomber de 24 anys va morir a Saint-Denis, a prop de París, quan apagava l’incendi d’un cotxe la nit de diumenge, en la sisena nit consecutiva de disturbis a França, segons ha anunciat el ministeri de l’Interior.
«Un jove cap dels bombers de París va morir malgrat haver sigut atès molt ràpidament pel seu equip», ha anunciat a Twitter el ministre de l’Interior Gérald Darmanin, afegint que l’incident havia tingut lloc en «un aparcament subterrani» però sense concretar si el foc havia sigut provocat en el marc dels disturbis per l’esclat social després de la mort a trets d’un jove en mans d’un policia en un control de trànsit dimarts passat.
El president francès, Emmanuel Macron, rebrà aquest dilluns els presidents del Senat i l’Assemblea Nacional, mentre que la primera ministra, Elisabeth Borne, convidarà a la tarda els portaveus dels grups parlamentaris «en una lògica d’intercanvis». El mandatari rebrà dimarts al Palau de l’Elisi els regidors de més de 220 municipis afectats per les protestes.
«Restablir l’ordre»
Notícies relacionadesMacron ha demanat també als seus ministres «restablir l’ordre i garantir la tornada a la calma», mentre que ha indicat que el Govern «ha de continuar estant al costat» de les forces de seguretat que han estat mobilitzats dia i nit.
L’agent va disparar contra el jove dimarts passat quan aquest va iniciar la marxa en un cotxe a la finestreta on el policia havia tret el cap. La seva mort ha provocat sis jornades consecutives de protestes antiracistes i disturbis,mentre que el policia, qualificat d’«exemplar» i «molt calmat», ha sigut suspès i imputat per homicidi.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
