Nova operació
Els EUA fan caure el «globus espia» de la Xina que sobrevolava el país
L’acostament diplomàtic entre els EUA i la Xina punxa després de la troballa de dos globus
¿Què és un globus espia i com s’utilitza?

Els Estats Units han fet caure el globus espia que va detectar aquesta setmana sobrevolant el país, segons asseguren mitjans locals. Aquesta operació arriba després que aquest dissabte el Pentàgon informés de la presència d’un altre globus espia de la Xina que està sobrevolant Llatinoamèrica. «Estem veient informació d’un globus que està sobrevolant Llatinoamèrica. Estem avaluant que es tracta d’un altre globus de vigilància xinès», va dir en una declaració enviada a la premsa el portaveu del Pentàgon, el general de brigada Patrick Ryder. Això arriba uns dies després de l’aparició d’un aerostàtic de vigilància xinès al cel nord-americà. Estats Units.
Abans del breu anunci del Pentàgon, el diari ‘La Nación de Costa Rica’ havia publicat un article sobre un objecte volador blanc que semblava un globus aerostàtic i que havia sigut albirat sobre el país llatinoamericà. Consultat per la cadena CNN, un alt funcionari del Pentàgon va dir que el globus albirat sobre Llatinoamèrica no sembla que s’estigui dirigint als Estats Units.
El Pentàgon va indicar dijous que estava seguint els moviments d’un «globus espia» xinès que sobrevolava l’estat de Montana, on hi ha un dels tres camps de dipòsits de míssils nuclears existents en territori nord-americà. Els altres dos camps de sitges atòmiques s’ubiquen en dos estats limítrofs amb Montana, concretament Dakota del Nord, a l’est, i Wyoming, al sud.
El globus detectat als EUA segueix en moviment
Notícies relacionadesSegons va explicar divendres el Pentàgon, el globus s’ha traslladat en les últimes hores en direcció est i ara es troba al centre del país, a uns 18.288 metres de la superfície. Mentrestant, mentre el globus travessa el país nord-americà, la cúpula del Pentàgon ha recomanat expressament al president, Joe Biden, que no adopti cap acció contra l’aparell per motius de seguretat, ja que podria caure runa sobre la població.
🔴 #URGENTE | El momento en que el globo de vigilancia chino fue destruido sobre la costa este de los Estados Unidos. pic.twitter.com/6vuviI0wc6
— Mundo en Conflicto 🌎 (@MundoEConflicto) 4 de febrero de 2023
La presència d’aquest «globus espia» xinès a l’espai aeri nord-americà ha desencadenat una crisi diplomàtica entre Washington i Pequín i ha motivat la suspensió del viatge que el secretari d’Estat, Antony Blinken, tenia previst fer al país asiàtic. Per la seva banda, Pequín va admetre divendres que el globus li pertany, tot i que va assegurar que «és un dirigible civil utilitzat amb finalitats d’investigació, principalment meteorològics».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern