Campanya d’atacs
Manifestació contra els bombardejos de Turquia contra posicions kurdes al nord de Síria
Els atacs des de territori turc han causat la mort a 59 combatents kurds i soldats sirians, i han afectat una cinquantena de localitats
Centenars de kurdosirians s’han manifestat aquest diumenge a diverses localitats del nord-est de Síria per protestar contra la campanya d’atacs aeris i artillers turcs iniciada fa una setmana en les àrees septentrionals del país àrab, va informar l’Observatori Sirià de Drets Humans. L’ONG, amb seu a Londres però amb una àmplia xarxa de col·laboradors sobre el terreny, va dir que les manifestacions van tenir lloc a les localitats de Qamishli, Deir ez-Zor, Kobane i Al-Derbasiyah, a la província d’Al-Hasaka, entre d’altres.
Els manifestants van condemnar «el silenci internacional davant els atacs turcs contra els territoris sirians», d’acord amb l’Observatori, que va recordar que aquesta campanya «amenaça la seguretat dels civils i podria provocar una onada de desplaçaments». Aquestes protestes es van produir durant una nova jornada d’atacs turcs contra el nord de Síria, on les tropes lleials a Ankara van bombardejar un llogarret i un aeroport militar a la província d’Alep que allotja efectius de les Forces de Síria Democràtica (FSD), una aliança liderada per kurds, segons l’ONG.
Operació ‘Garra-Espasa’
Notícies relacionadesFa una setmana, Turquia va posar en marxa l’operació Garra-Espasa contra el Partit dels Treballadors del Kurdistan (PKK) a l’Iraq i les forces kurdes a Síria, al qual responsabilitzen de l’atemptat que va tenir lloc el 13 de novembre a Istanbul i en el qual van morir sis persones. Les FSD neguen la seva participació en aquest atemptat i denuncien que, en les últimes 24 hores, els bombardejos turcs van afectar un total de 77 pobles i ciutats al nord-est de Síria.
Segons dades publicades per l’Observatori, des del 20 de novembre 59 persones han mort com a conseqüència dels atacs turcs, dels quals 35 eren combatents kurds, 23 soldats sirians i un periodista kurd. Davant aquesta escalada, les forces kurdosirianes van demanar dissabte una posició «més dura» dels Estats Units i dels països àrabs per frenar l’onada d’atacs aeris i artillers turcs contra el nord de Síria, així com una eventual incursió terrestre turca a la regió.
- Educació Jaume Font, alumne d’FP, després d’un mes en una empresa d’instal·lacions elèctriques: "Quan acabi les pràctiques, si volen que m’hi quedi, penso continuar aquí"
- COMERÇ EUROPEU Els analistes reclamen a Brussel·les completar el mercat únic de la UE com l’antídot "davant la incertesa global"
- Parc de la Ciutadella El Parlament s’ampliarà amb un nou edifici i uns 8.000 metres quadrats més
- Municipal La Diputació de Tarragona destinarà 15 milions d’euros perquè els ajuntaments assumeixin les despeses per la guerra de l’Iran
- Polèmica Lloret de Mar arriba a un acord per reobrir el camí de ronda ocupat per la mansió de l’expresident del Kazakhstan
