Emergència
¿Com reaccionarà l’OTAN a l’explosió de projectils a Polònia?
L’Aliança Atlàntica està «fent un seguiment» del «tràgic incident» a prop de la frontera amb Ucraïna
Guerra Rússia-Ucraïna avui: Última hora de la invasió de Putin, en directe
El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, presidirà aquest dimecres una reunió d’«emergència» sobre el «tràgic incident» de l’explosió d’un míssil a Polònia a prop de la frontera amb Ucraïna que, segons Varsòvia, és de «fabricació russa».
La reunió es farà amb els ambaixadors dels països de l’OTAN «al matí a Brussel·les per discutir aquest tràgic incident», va confirmar a Efe la portaveu de l’Aliança, Oana Lungescu.
Stoltenberg va dir prèviament que l’Aliança Atlàntica està «fent un seguiment» de l’explosió a Polònia, que va causar dos morts, i va remarcar la importància que «s’aclareixin tots els fets».
Segons va dir al seu compte de Twitter, Stoltenberg va conversar amb el president polonès, Andrzej Duda, «sobre l’explosió a Polònia» i va oferir les seves condolences per «la pèrdua de vides».
«L’OTAN està fent un seguiment de la situació i els aliats estan consultant-ho de ben a prop. És important que s’aclareixin tots els fets», va afegir el secretari general de l’Aliança.
El primer ministre polonès, Mateusz Morawiecki, ha anunciat aquest dimecres un reforç del control de l’espai aeri del país «de manera millorada juntament amb els aliats» i un augment de la preparació per al combat de les forces armades.
En una roda de premsa a Varsòvia celebrada després d’un consell de ministres extraordinari, Morawiecki ha assegurat que uns «experts» estan treballant sobre el terreny per obtenir dades respecte a l’explosió d’un míssil a la ciutat polonesa de Przewodów (est), situada a pocs quilòmetres de la frontera amb Ucraïna.
«Estem treballant per determinar-ne les causes i tot el que va succeir, i els nostres aliats d’altres països estan treballant amb nosaltres també a l’escena de la tragèdia», ha explicat Morawiecki.
A més, ha confirmat que el seu Govern estudia invocar l’article 4 de l’OTAN, segons el qual els aliats «es consultaran quan, tenint en compte el parer de qualsevol d’ells, la integritat territorial, la independència política o la seguretat de qualsevol de les parts estigui amenaçada».
Per la seva banda, el Pentàgon s’ha mostrat caut de moment i va informar en una roda de premsa que està avaluant les informacions.
«No tinc cap dada que corrobori que hi ha hagut un bombardeig amb míssils», va apuntar dimarts el portaveu del Departament de Defensa nord-americana, Pat Ryder.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Estrena saborosa a l’Eixample Així serà el Circolo Popolare, el nou gran restaurant de Big Mamma a punt d’obrir al passeig de Gràcia de Barcelona
- Crisi a la Generalitat Valenciana «Ja no puc més» i les altres frases del comiat de Mazón
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ en les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- A cinc comarques Prova d’alerta de Protecció Civil a Catalunya: l’alarma que han rebut 5 milions de veïns de l’àrea de Barcelona
