Setmana d’assajos
Corea del Nord llança quatre míssils balístics més
Corea del Sud denuncia les proves, que coincideixen amb els exercicis militars conjunts de Seül i Washington

Corea del Nord continua amb les seves proves de míssils. Aquest dissabte, Seül ha denunciat que Pyongyang ha llançat quatre coets balístics més de curt abast i que haurien caigut al mar. Els míssils van recórrer uns 130 quilòmetres a una altitud màxima de 20 quilòmetres, segons va denunciar l’Exèrcit de Corea del Sud.
Els míssils van partir des del comtat de Tongrim, a la província de Pyonyang del Nord, entre les 11.32 (les 05.32 a Espanya) i les 11.59 (les 05.59 a Espanya), d’acord amb el comunicat militar recollit per l’agència oficial de notícies sud-coreana Yonhap.
Aquesta setmana, el règim de Kim Jong-un ha portat a terme diversos llançaments de míssils. Dijous, va disparar sis míssils, entre els quals un d’intercontinental, i un dia abans va llançar almenys 25 coets més cap al mar del Japó, un dels quals va sobrevolar la línia de demarcació marítima entre les dues Corees per primera vegada des de la guerra. Les proves van provocar les condemnes de Washington, Seül i Tòquio.
Assaig nuclear
Notícies relacionadesAquest frenesí ha atiat les especulacions que Corea del Nord es podria estar preparant per a un assaig nuclear, que seria el primer des del 2017, i té lloc mentre Corea del Sud i els Estats Units porten a terme unes grans maniobres militars a la zona. Aquests exercicis haurien d’haver acabat aquest divendres, però Washington i Seül han decidit prorrogar-los sense aclarir la data de finalització.
Es tracta del primer exercici aeri a gran escala en gairebé cinc anys i ha mobilitzat uns 240 avions, en un simulacre durament criticat per les autoritats nord-coreans al considerar-lo com una exhibició de força i una amenaça de seguretat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"