Polèmica a Finlàndia
Sanna Marin se sotmet a un test de drogues després de les crítiques al vídeo viral de la seva festa

08 December 2019, Finland, Helsinki: Deputy leader of the Social Democratic Party (SDP) Sanna Marin, arrives to attend the SDP Party Council meeting. Photo: Vesa Moilanen/Lehtikuva/dpa /
La primera ministra finlandesa, Sanna Marin, s’ha sotmès a un test antidroga després de rebre crítiques de l’oposició al difondre’s un vídeo filtrat per les xarxes socials en què apareix en una festa amb amics.
En la gravació apareix la dirigent de Finlàndia ballant amb diferents figures públiques, entre elles la diputada Ilmari Nurminen, del Partit Socialdemòcrata, així com les presentadores Tinni Wikstrom i Karoliina Tuominen, i la ‘influencer’ Janita Autio.
Marin, que va sortir de seguida a donar explicacions, ja va assenyalar que no té «res a amagar». «No he consumit drogues, així que fer les proves no és cap problema. Però també crec que és bastant especial que es requereixi una cosa com aquesta», va explicar ahir davant els periodistes aquest dijous, segons ha recollit el diari finlandès ‘Helsingin Sanomat’.
El mateix mitjà de comunicació avança avui que Sanna Marin ha anunciat que ja s’ha sotmès a la prova de drogues, de la qual s’obtindran resultats d’aquí una setmana.
Marin va defensar que «té una vida familiar, una vida laboral» i «temps lliure» que passa amb els amics, així que se sent decebuda per la publicació d’aquest vídeo a les xarxes socials. «Lamento que s’hagi publicat», va afegir.
La líder del conservador Partit dels Finlandesos, Riikka Purra, i el diputat Mikko Karna, van exigir a Marin que se sotmetés a un control de drogues.
- Seguretat Social Calcula com et queda la pensió el 2024: això és el que cobraràs | CALCULADORA
- Les seqüeles de la pandèmia Quasi 800.000 espanyols tenen boira mental per la ‘long covid’
- Els pàrquings municipals es convertiran en ‘hubs’ de mobilitat
- Les seqüeles de la pandèmia "És com si el cap no em funcionés"
- "Una política fiscal com la de Madrid facilitaria que tornessin les empreses"
- Conflicte armat Guerra Rússia-Ucraïna, en directe: últimes notícies del conflicte
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Enquesta L’OCU comparteix aquest missatge a tots els jubilats amb estalvis al banc
- Prohibit avorrir-se Tragaldabas: un restaurant on et pots convertir en golafre