Erupció a Fagradalsfjall
Almenys dos ferits entre els curiosos que s’amunteguen per veure el volcà d’Islàndia

Almenys dues persones han resultat ferides quan visitaven els voltants de l’erupció del volcà Fagradalsfjall, a uns 40 quilòmetres de la capital d’Islàndia, Reykjavík. Segons va informar la televisió pública islandesa RÚV, una va necessitar hospitalització després de trencar-se el peu i va ser evacuada en helicòpter.
Milers de persones es van acostar al lloc de l’erupció en les primeres hores en què es va produir, a la mateixa zona en la qual es va produir la fissura volcànica l’any passat, malgrat les advertències de les autoritats, i algunes van necessitar atenció mèdica per lesions.
La caminada fins al lloc supera els 17 quilòmetres i és accidentada, al marge del risc que suposa l’elevació del terreny i les emanacions de gasos que podrien ser tòxics.
Perill amb els gasos tòxics
El cap de policia de Suðurnes, Úlfar Lúðvíksson, va explicar en declaracions a RÚV que «molts dels que van visitar l’erupció ahir a la nit no portaven llanternes, tot i que s’ha començat a fer fors a les nits». Les autoritats alerten especialment de la presència de nens i gossos, més sensibles als gasos tòxics.
L’erupció efusiva ha continuat durant tota la nit.
Notícies relacionadesLa contínua «cortina de foc» ja ha aixecat crestes allargades i aixecades a causa de l’acumulació de fragments de lava calenta al voltant de la fissura.
La televisió pública islandesa té un directe obert per emetre en ‘streaming’ el moviment de lava al volcà.
- Previsió Torna el fred intens a Catalunya: així es mouran les temperatures a partir de dilluns
- Narcotràfic Quinze detinguts per transportar droga amb una narcollanxa i descarregar-la al port de Mataró
- Dies de fred i inestabilitat ¿On nevarà a Catalunya?
- Motiu de consulta mèdica Andropausa: la menopausa masculina també deixa enrere tabús i vergonyes
- Nou punt de trobada La tendència dels clubs socials privats es consolida i creix a Barcelona
- Traslladades a l’hospital Sis persones ferides en un xoc entre un cotxe i un autobús a Badalona
- Mercats L’Ibex 35 obre amb una caiguda del 0,5% i perd els 9.200 enters
- Temporal marítim Fort onatge a Barcelona aquesta setmana: onades de fins a tres metres
- Xoc en la coalició El PSOE decideix no esperar més Podem i registra en solitari la reforma del ‘sí és sí’
- ‘Newsletter’ Farts del tàrtar (però que bo), per Pau Arenós