Moviments sísmics
Nova erupció a Islàndia a prop del volcà Fagradalsfjall
El volcán Fagradalsfjall, en el valle de Geldingardelur, al suroeste de la isla, cerca de Reikiavik. /
L’Oficina Metereològica d’Islàndia ha anunciat que ha començat una erupció al volcà Fagradalsfjall, situat a uns 30 quilòmetres de Reykjavík, la capital d’Islàndia.
El volcà ja va entrar en erupció el 19 de març del 2021 després d’una gran activitat sísmica. L’erupció va obligar a paralitzar el trànsit aeri per la zona i va allargar la seva activitat durant mesos.
L’erupció ha vingut precedida per forts moviments sísmics a la zona, registrats a un i quatre quilòmetres de profunditat, i és conseqüència d’una sèrie de terratrèmols que fa una setmana que s’han accentuat al sud i l’oest de l’illa.
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Amb 20 projectes Barcelona llança una estratègia per impulsar i internacionalitzar l’economia blava amb 150 milions fins al 2030
- Trencament de l'enganxall Una desfilada accidentada: la bandera d'Espanya cau durant la celebració del Dia de les Forces Armades a Vigo
- Per un càncer Mor als 80 anys Marcia Lucas, l'editora que va convertir 'Star Wars' en un fenomen mundial
