Crisi política a Roma
Itàlia i Algèria firmen acords d’energia durant la visita de Draghi
Els dos països pacten més cooperació energètica i per frenar la corrupció, decisió que remarca la creixent rellevància del país africà per proveir gas a la UE

Els governs d’Itàlia i Algèria han firmat aquest dilluns una sèrie d’acords en matèria d’energia i lluita contra la corrupció, en el marc d’una visita oficial a Alger del primer ministre italià, Mario Draghi, en la qual s’ha reunit amb el president algerià, Abdelmadjid Tebboune.
Draghi ha estat acompanyat pels ministres d’Exteriors, Luigi Di Maio; Interior, Luciana Lamorgese; Justícia, Marta Cartabia; Transició Ecològica, Robert Cingolani; i Infraestructures, Enrico Giovanni, que han estampat les seves firmes en els acords assolits durant la jornada, posteriorment firmats per Draghi i Tebboune.
El primer ministre italià, que va dimitir la setmana passada en plena crisi política –si bé la seva decisió va ser rebutjada pel president, Sergio Mattarella–, s’ha desplaçat al país africà, per intentar reforçar els pactes des del punt de vista energètic i un augment de l’entrega de gas per part d’Alger davant l’impacte de la guerra a Ucraïna i les sancions a Rússia sobre el subministrament.
Segons els mitjans algerians, l’empresa estatal de gas natural d’Algèria, Sonatrach, entregarà aquesta setmana 4.000 milions de metres cúbics de gas a la italiana ENI. Des de començament d’any Algèria ha entregat a Itàlia 13.900 milions de metres cúbics, cosa que suposa un 113% més del volum previst.
La guerra a Ucraïna ha convertit Algèria en l’eix de la política energètica europea i ha propiciat a més acords amb l’empresa francesa Engie, que se suma al subministrament a través d’Espanya, tot i que Alger ha manifestat ja la seva intenció de fer un gir a la seva estratègia en detriment d’Espanya, a la qual Algèria retreu el seu canvi per donar suport al pla d’autonomia marroquina per al Sàhara Occidental, ja que els independentistes sahrauís són aliats d’Alger.
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- Fenomen social Arriben les ‘tradwives’ penedides: «Jo només mostrava les bondats de la vida domèstica, però allò era una presó»
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Stella Maris, 100 anys d’atenció als mariners
- Corresponsabilitat: «¿Quants homes hi ha en el grup de WhatsApp de la vostra escola?»
- L’ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Assemblea de Compromissaris: la UEFA volia castigar el Barça sense jugar la Champions una temporada, segons revela Laporta
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Estudi científic Deixar de fumar frena el deteriorament cognitiu que provoca el fum, millora la memòria i contribueix a la fluïdesa verbal
- La caixa de ressonància La música puja i, per tant, els preus també ho faran