Llei de l’avortament
Biden demanarà al Govern que protegeixi l’accés a la salut reproductiva
Instarà a ampliar l’accés a pastilles abortives, garantir que tots els pacients tinguin accés a serveis mèdics d’emergència emparats per la llei i a protegir l’accés a mètodes anticonceptius

El president dels Estats Units, Joe Biden, demanarà aquest divendres als membres del seu Govern que prenguin mesures per protegir l’accés als serveis de salut reproductiva de les dones després de la decisió del Tribunal Suprem que va revocar la protecció legal a l’avortament.
La Casa Blanca ha avançat en un comunicat que Biden compareixerà aquest divendres acompanyat per la vicepresidenta, Kamala Harris, i el secretari de Salut, Xavier Becerra, en què demanarà que es garanteixin aquestes proteccions. La majoria de les ordres aniran dirigides precisament al departament que dirigeix Becerra, al qual s’instarà a ampliar l’accés a pastilles abortives, garantir que tots els pacients tinguin accés a serveis mèdics d’emergència emparats per la llei i a protegir l’accés a mètodes anticonceptius. També li demanarà que augmenti els esforços de comunicació en matèria d’accés a serveis de salut reproductiva i a l’avortament.
Drets fonamentals
«Els drets fonamentals –la privacitat, l’autonomia, la llibertat i la igualtat– s’han negat a milions de dones arreu del país», diu el comunicat de la Casa Blanca. «Això té greus implicacions per a la seva salut, la seva vida i el seu benestar. Aquesta decisió afectarà de manera desproporcionada les dones de color i de baixos ingressos, i les que viuen en entorns rurals».
A més, la Casa Blanca i el fiscal general dels EUA organitzaran un equip d’advocats, associacions legals i entitats cíviques per defensar pacients, proveïdors i tercers que busquin accedir o que ofereixin serveis de salut reproductiva arreu del país.
Una altra de les mesures serà ampliar la protecció a la privacitat de les pacients, així com la seguretat de pacients, proveïdors i clíniques avortistes.
Biden està rebent nombroses crítiques des del seu propi partit durant les últimes setmanes al considerar que no està fent prou per defensar el dret a l’avortament després de la decisió del Suprem.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys