Plebiscit legal
Escòcia planteja celebrar un segon referèndum d’independència el 19 d’octubre del 2023
La consulta plantejarà als votants la mateixa pregunta que en el que es va celebrar el 2014: «¿Escòcia ha de ser un país independent?»

Nicola Sturgeon.
La ministra principal d’Escòcia, Nicola Sturgeon, va anunciar aquest dimarts que té intenció de convocar un referèndum «consultiu» sobre la independència de la regió britànica el 19 d’octubre del 2023. No obstant, Sturgeon no compta amb l’autorització del Govern de Londres, el primer ministre del qual, Boris Johnson, ha manifestat ja la seva negativa a autoritzar una segona consulta.
En un discurs davant el Parlament autònom de Holyrood, Sturgeon va afirmar que el plebiscit ha de ser «legal» i «constitucional», i plantejarà als votants la mateixa pregunta que en el que es va celebrar el 2014: «¿Escòcia ha de ser un país independent?».
Temes:
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança