Estat Islàmic
Almenys 100 civils morts en un atac a Burkina Faso
L’atac va tenir lloc en una de les zones rurals del nord del país

Bandera de l’Estat Islàmic. /
Homes armats van matar almenys 100 civils en un districte rural del nord de Burkina Faso durant el cap de setmana, segons van informar dilluns una font local i una altra de seguretat.
Els atacants van actuar la nit de dissabte a diumenge a la comuna de Seytenga, que forma part de la província de Seno, situada en zones frontereres on militants vinculats a Al-Qaida i a Estat Islàmic estan portant a terme una insurgència.
Notícies relacionadesUna font local que no va voler ser anomenada va dir que la xifra provisional de morts era de 165. Les Nacions Unides van condemnar l’atac, que «va causar moltes víctimes», en un comunicat dilluns i va demanar a les autoritats que portessin els autors davant la justícia. S’espera que el Govern faciliti el nombre de morts al llarg de dilluns.
La violència vinculada als insurgents islamistes ha matat milers de persones i n’ha desplaçat milions a tot Burkina Faso i els veïns Mali i Níger des del 2015.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Els incendis exposen els diferents models de gestió de cada comunitat
- Evacuades més de 100 persones d’un refugi dels Picos de Europa
- Incendis a Astúries El foc ha arrasat ja 4.000 hectàrees a Astúries: tres nous incendis enfonsen els veïns en l’angoixa
- Les flames avancen i ja calcinen el 7% de tota la província d’Ourense
- Castella i Lleó, Astúries i les Canàries davant el foc
- Sánchez promet ara més mitjans contra el foc i un acord climàtic
- Flick s’irrita amb l’equip i és més vigilant que mai