Estat Islàmic
Almenys 100 civils morts en un atac a Burkina Faso
L’atac va tenir lloc en una de les zones rurals del nord del país
Bandera de l’Estat Islàmic. /
Homes armats van matar almenys 100 civils en un districte rural del nord de Burkina Faso durant el cap de setmana, segons van informar dilluns una font local i una altra de seguretat.
Els atacants van actuar la nit de dissabte a diumenge a la comuna de Seytenga, que forma part de la província de Seno, situada en zones frontereres on militants vinculats a Al-Qaida i a Estat Islàmic estan portant a terme una insurgència.
Notícies relacionadesUna font local que no va voler ser anomenada va dir que la xifra provisional de morts era de 165. Les Nacions Unides van condemnar l’atac, que «va causar moltes víctimes», en un comunicat dilluns i va demanar a les autoritats que portessin els autors davant la justícia. S’espera que el Govern faciliti el nombre de morts al llarg de dilluns.
La violència vinculada als insurgents islamistes ha matat milers de persones i n’ha desplaçat milions a tot Burkina Faso i els veïns Mali i Níger des del 2015.
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- El rescat miraculós de la llibreria Sant Jordi
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les set plantes de Nadal per decorar casa vostra aquestes festes
- Propostes de plataformes Deu pel·lícules dels anys 80 per a fans de ‘Stranger Things’
- Gestió emocional Les cinc claus per les quals les paraules de Buenafuente sobre la seva salut són un exemple a seguir
- L’evolució del brot El Govern aixecarà dilluns les restriccions en el segon perímetre del focus de pesta porcina africana
- Tribunals La jutge de la dana cita a declarar com a testimoni el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo
