Immigració
La justícia britànica empara deportar sol·licitants d’asil del Regne Unit a Ruanda
La ministra d’Interior afirma que els seus plans desincentivaran l’arribada al Regne Unit d’immigrants a través del canal de la Mànega

El Tribunal Superior de Londres va declinar aquest divendres impedir les primeres deportacions de sol·licitants d’asil al Regne Unit cap a Ruanda, on les seves peticions seran processades, segons els plans del Govern del primer ministre, Boris Johnson.
L’Executiu ha notificat ja prop de 130 immigrants que ha iniciat el procés de deportació, i dimarts vinent ha contractat un primer vol en el qual vol traslladar 31 persones al país africà.
Advocats que representen dos dels migrants afectats van iniciar la reclamació legal que avui ha valorat la cort londinenca, mentre que cent persones més han posat en marxa, així mateix, accions judicials.
Raza Husain, en representació dels demandants, va argumentar aquest divendres davant la cort que el procediment «no és segur» per als seus representats i va criticar l’«arbitrarietat» del procés.
El magistrat Jonathan Swift va rebutjar paralitzar les deportacions al no considerar «equilibrat» estendre una «exempció genèrica» als migrants que seran enviats a un centre a Ruanda. Així doncs, resta a l’espera que el cas sigui traslladat dilluns a la Cort d’Apel·lació.
Notícies relacionadesLa ministra d’Interior, Priti Patel, afirma que els seus plans desincentivaran l’arribada al Regne Unit d’immigrants a través del canal de la Mànega a petites embarcacions.
Procés de valoració
Sota el nou programa, les persones que sol·licitin asil a Londres després d’haver accedit al país per mitjans considerats «il·legals» seran traslladades al país africà. Una vegada allà, es valorarà la seva sol·licitud i, si és acceptada, se’ls oferirà allotjament de llarga durada a Ruanda.
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Carla Simón: "La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir, tot i que després va venir la putada de la sida"
- Transport aeri Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- Figura clau de la costura Adeu a Armani, el rei de la moda italiana
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- La CNMV autoritza l'opa del BBVA sobre el Banc Sabadell
- Hotels de Barcelona Plans per a un setembre amb sabor d’estiu
- A peu i a dues rodes Agullana, terra de suro, rutes i menhirs
- Cita ciclista Berga pedala amb esperit 'vintage'