Regne Unit
El líder laborista dimitirà si la policia el multa per infringir les lleis d’aïllament de la pandèmia
Keir Starmer afirma que no va infringir cap llei, però assegura que la renúncia en cas de ser sancionat és una qüestió de «principis, honor i integritat»

El líder laborista britànic, Keir Starmer, ha anunciat aquest dilluns que dimitirà si la policia de Durham conclou que va infringir les normes d’aïllament durant la pandèmia del coronavirus i li imposa una multa. El cap de l’oposició ha respost amb una aposta d’alt risc polític a les pressions de les últimes setmanes sobre un succés que va tenir lloc l’abril del 2021, quan es va prendre un ‘curri’ i una cervesa a l’oficina d’un diputat durant una visita d’una campanya electoral local després d’una jornada de treball.
En una declaració davant les càmeres, Starmer, antic jurista d’alt rang, va negar rotundament haver participat en cap il·legalitat. «Tinc absolutament clar que no es va infringir cap llei. Es va respectar en tot moment. Simplement vaig menjar alguna cosa quan estàvem treballant tard a la nit, com qualsevol polític abans d’una elecció. Però si la policia decideix posar-me una multa, per descomptat que faré el correcte i dimitiré». Respondre amb el cessament, va assenyalar, és «qüestió de principis, honor i integritat». La número dos del partit, Angela Rayner, present en aquell succés, ha confirmat que també dimitirà si és multada.
Notícies relacionadesEl cap de l’oposició ha sigut durant mesos molt crític amb Boris Johnson i les festes a Downing Street, que fins al moment s’han saldat amb 50 multes. Entre els sancionats està el primer ministre i el titular de Finances, Rishi Sunak. Cap dels dos ha dimitit. «Contràriament a aquests a Downing Street, crec que els que fan la llei no poden simplement saltar-se-la», va assenyalar Starmer, a qui els conservadors estaven acusant de «dobles estàndards».
Precedent de Cummings
La policia de Durham, al nord-est d’Anglaterra, té ara a les seves mans el futur del polític. És la mateixa força involucrada a l’inici del confinament en l’escapada del principal conseller de Johnson, Dominic Cummings, que va viatjar gairebé 500 quilòmetres des de Londres per refugiar-se a la granja del seu pare. No el van multar. La investigació sobre Starmer durarà entorn de dos mesos.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols