Crisi sanitària global
Protestes a Nova Zelanda contra les mesures sanitàries per la covid
Els manifestants s’han inspirat en les reclamacions del moviment al Canadà
Inspirat en el moviment contra les mesures sanitàries que té paralitzada la ciutat canadenca d’Ottawa, una caravana de camions i cases rodadores va bloquejar dimarts els carrers veïns al Parlament de Nueva Zelanda. Amb pancartes lluint llegendes com ara Torneu-nos la nostra llibertat i Coerció no és consentiment, centenars de vehicles es van estacionar als carrers al voltant de la seu parlamentària a Wellington, la capital neozelandesa.
Centenars de vehicles més van recórrer el centre la ciutat fent sonar el clàxon mentre més de 1.000 manifestants a peu escoltaven discursos contra les restriccions. Stu Main, un manifestant resident de Wellington, va dir que els que protesten senten que les seves preocupacions sobre l’erosió dels seus drets civils no estan sent escoltades pel Govern. «Jo estic vacunat, però soc contrari a obligar la gent a vacunar-se», va declarar a l’AFP. La manifestació es va fer pacíficament i la policia no va reportar detinguts o incidents.
La primera ministra, Jacinda Ardern, va indicar que no entrarà en discussions amb els participants de la caravana, i va assegurar que la majoria dels neozelandesos recolzen el programa de vacunació del Govern.
Ardern va declarar a Radio New Zealand que «96% dels neozelandesos s’han vacunat, cosa que ens permet viure amb menys restriccions atesa la protecció addicional que ens dona».
La vacunació anticovid és obligatòria per a treballadors de certs sectors a Nova Zelanda, tals com salut, policia, educació i defensa. El país oceànic també disposa d’un sistema de passi que permet a les persones vacunades accedir a restaurants, esdeveniments esportius i serveis religiosos.
Alguns dels manifestants que van desfilar a Wellington van portar banderes del Canadà en recolzament als manifestants contra les dures restriccions sanitàries vigents en aquest país.
- “Et queden 12 euros”: L’anècdota de Miguel Ángel Silvestre sobre la seva situació econòmica més precària
- A l’Audiència Nacional L’operació Catalunya recobra el protagonisme del judici als Pujol amb la declaració de Villarejo
- ¿Per què algunes persones decideixen actuar com animals? Dues psicòlogues ens ajuden a entendre el fenomen dels ‘therians’
- Turistes franctiradors Domagoj Margetic, periodista d’investigació: «Antics soldats em van dir que hi va haver caçadors espanyols als safaris humans de Sarajevo»
- Per desordres públics Cinc detinguts a Barcelona després d’una trobada de ‘therians’ que acaba amb incidents
