Sisme
Un terratrèmol fa caure un petit tram de la Gran Muralla Xinesa
Una secció d’uns dos metres de llarg s’ha ensorrat després de la tremolor, de magnitud 6,9

dcaminal35635952 in this wednesday sept 21 2016 photo a villager walks a160923101151
Una secció de dos metres de la Gran Muralla Xinesa es va desplomar com a conseqüència del terratrèmol de 6,9 graus en l’escala oberta de Richter que va sacsejar el nord-oest del país dissabte passat, han informat avui mitjans oficials. El tram enderrocat data de la Dinastia Ming (1368-1644) i es troba a la província de Gansu, a 114 quilòmetres del lloc on es va situar l’epicentre de la tremolor, recull el diari estatal ‘Global Times’. La zona ha sigut assegurada provisionalment i ja han començat les tasques de reconstrucció i restauració, afegeix el mitjà.
La tremolor que va fer col·lapsar una porció del monument més emblemàtic de la Xina es va produir dissabte passat a les 01.45 hora local (17.45 GMT de divendres) en una zona de «població dispersa» de la remota província de Qinghai, que amb una mica menys de 6 milions d’habitants és una de les menys poblades del país. A part del col·lapse de la muralla, l’ensorrament d’estables i danys a més de 200 vivendes, el sisme no va provocar importants pèrdues materials ni tampoc víctimes mortals. Un total de nou persones van resultar ferides, vuit de les quals havien sigut ja donades d’alta l’endemà, i 65 més van ser ressituades temporalment.
La Gran Muralla, patrimoni mundial de la Unesco des del 1987, està formada pel que en origen eren nombrosos trams inconnexos construïts pels petits estats per defensar-se de les invasions provinents del nord. Va ser l’autoproclamat primer emperador de la Xina, Qin Shi (221-210 aC) qui va decidir unir-los, connectant un tram de milers de quilòmetres que van impedir a les hordes mongols d’arquers a cavall un fàcil accés a l’imperi.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos