Crisi sanitària global
Bachelet: «En cap cas s’ha de vacunar la gent per la força»
La comissionada de l’ONU per als Drets Humans deixa la porta oberta a les multes, però mai a l’obligatorietat

Geneva (Switzerland) 09 12 2020 - Michelle Bachelet UN High Commissioner for Human Rights speaks about the Reflections on 2020 and looking ahead to 2021 during a press conference at the European headquarters of the United Nations in Geneva Switzerland 09 December 2020 Michelle Bachelet speaks on the eve of Human Rights Day on the need to recover better and stand up for human rights (Suiza Ginebra) EFE EPA MARTIAL TREZZINI /
La vacunació ha de respectar sempre els drets humans i la vacunació forçosa mai és acceptable, ha advertit dimecres l’Alt Comissionat de l’ONU per als Drets Humans. «En cap cas s’ha de vacunar la gent per la força, tot i que la negativa d’una persona a complir l’obligació de vacunació pugui tenir conseqüències legals, com una multa adequada», ha dit la comissionada Michelle Bachelet en un missatge en vídeo.
La irrupció de la variant òmicron ha afegit un element més de preocupació a una situació epidemiològica molt complicada a Europa a causa del repunt de casos de Covid, que ha fet que els governs europeus imposin noves restriccions, inclosa la prohibició de vols amb set països del sud de l’Àfrica. Davant d’aquest panorama, la Comissió Europea ha reclamat als estats membres que redoblin la vigilància davant la nova variant amb revisions diàries de les restriccions de viatge i amb una urgent accelerada en les campanyes de vacunació i l’administració de la dosi de reforç a tots els adults. Segons Ursula von der Leyen, en aquestes circumstàncies és «comprensible» obrir el debat sobre la vacunació obligatòria.
Països com Àustria i Alemanya ja han pres la decisió de fer-la obligatòria davant les resistències de part de la societat a la vacuna . «Cal debatre la qüestió de la vacunació i portar a terme el debat sobre la vacunació obligatòria a Europa», ha respost Von der Leyen sobre el tema.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern