Crisi del coronavirus
Bèlgica es blinda davant la Covid amb la cancel·lació d’actes nadalencs
Anvers, Gant i Lovaina no celebraran els seus mercats tradicionals, però Brussel·les manté el mercat ambulant
Anvers, Gant i Lovaina han acordat la cancel·lació dels seus mercats nadalencs, en paral·lel a l’augment dels casos de coronavirus i a l’anunci de noves restriccions al país per frenar la propagació. Brussel·les, però, té previst continuar amb el seu mercat ambulant de Nadal, obert aquest divendres. «No ha sigut una decisió fàcil, però les mesures locals i l’augment de la corba no ens deixen cap altra decisió per desgràcia», va dir aquest dissabte l’alcalde d’Anvers, Bart De Wever, en un comunicat.
De Wever va afegir que la ciutat, que tampoc celebrarà els focs artificials de final d’any, sí que preveu acollir altres esdeveniments nadalencs, que inclouran una pista de patinatge sobre gel i el muntatge d’un pessebre. Brussel·les, per la seva part, ha decidit mantenir de moment el mercat ambulant tradicional i cèlebre de Nadal, encara que el passi sanitari (Covid Safe Ticket) serà necessari per poder menjar o beure en algun dels seus llocs, fer compres o disfrutar de les atraccions i la mascareta serà obligatòria.
El límit de 100 persones
Les autoritats belgues es van reunir divendres per decidir sobre les noves mesures per mirar de frenar els contagis de Covid, que han registrat un augment en les últimes setmanes. Per als mercats ambulants nadalencs van decidir limitar l’aforament a 100 persones, inclosos els organitzadors, tret de quan s’exigeixi el passi sanitari.
Notícies relacionadesSegons les dades difoses aquest dissabte per Sciensano, entre el 20 i el 26 de novembre hi va haver de mitjana 305,7 nous ingressos diaris als hospitals belgues per coronavirus, una alça del 14% respecte a la setmana d’abans.
En total 3.494 persones estan hospitalitzades al país, 682 en cures intensives. A més, divendres el ministre de Salut Pública, Frank Vandenbroucke, va informar de la detecció el 22 de novembre d’un cas al país de la nova variant sud-africana de la Covid-19.
- Revisió ambiental al Govern Catalunya avança en renovables i ZBE però encalla en la llei de residus
- EL FUTUR DE LA MOBILITAT A BCN La llei del taxi es posa en mans de vuit ponents
- COMPTES MUNICIPALS Collboni aconsegueix que el pressupost entri en vigor l’1 de gener
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Cinc dies de pluja omplen els pantans catalans al 82%
- TRANSPORT El metro culmina el seu centenari amb un viatge virtual a Diagonal
